10 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje PR

Czy public relations jest częścią pańskiej obecnej strategii? Jeśli nie, to może być idealny moment, aby rozpocząć PR dla Twojego biznesu!

Czasy mogą być teraz dziwne, ale to nie znaczy, że powinieneś pozwolić swojemu PR-owi wpaść na margines. Utrzymanie marki na pierwszym planie to najlepszy sposób, aby nie zostać zapomnianym, gdy kraj znów stanie na nogi - i nietrudno jest zacząć! Od nawiązania kontaktu z prasą do stworzenia idealnego druku dla pakietu PR, jest tak wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby upewnić się, że właściwi ludzie wiedzą wszystko o tym, co robisz.

PR Dispatch pomógł setkom marek stworzyć silne relacje z prasą, a ostatnio mieliśmy przyjemność współpracować z nimi! Zachęcamy do zapoznania się z ich najważniejszymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia silnej strategii PR.

Po co nam PR?

Chociaż od dłuższego czasu nie jest to normalne, ostatnie i obecne wątpliwości sprawiają, że prasa bardziej niż kiedykolwiek wcześniej zwraca uwagę na mniejszą firmę.

To samo odnosi się do konsumentów. Zmieniający się świat oznacza dla wielu z nas zmieniające się nastawienie (w tym do tego, co kupujemy), a jeśli jesteś niezależnym biznesem lub marką teraz, może być to idealna okazja, aby uzyskać swoje nazwisko tam.

Ale dlaczego jest to takie ważne i jakie są długofalowe korzyści z tego, że Twoja firma pojawiła się w prasie? Poniżej przedstawiamy 10 kluczowych powodów, dla których PR nie powinien być pomijany w Twoim biznesie.

1. Pobudza świadomość

Media społecznościowe mogą zmieniać oblicze PR, jednak PR wciąż ma znaczenie w ciągle zmieniającym się cyfrowym świecie.

W ostatnich latach wiele czasopism mocno ucierpiało w wyniku digitalizacji mediów, jednak wiele długoletnich (i nowych) publikacji ma lojalną i rosnącą czytelniczość, która chce odkrywać wielkie i interesujące firmy, z których można śledzić i robić zakupy. Większość tradycyjnych punktów sprzedaży posiada również ich cyfrowe odpowiedniki, co oznacza, że czytelnicy, którzy niekoniecznie kupują druk, mogą go czytać w formie cyfrowej.

PR odgrywa ważną rolę w zwiększaniu świadomości marki, a bycie stale obecnym w prasie oznacza, że zawsze będziesz w czołówce umysłów potencjalnych klientów.

2. Dociera do szerszej (i Twojej docelowej) grupy odbiorców

Widoczność w prasie oznacza, że nowi odbiorcy zapoznają się z Twoją działalnością i tym, co robisz. Będziesz w stanie pozyskać i przyciągnąć potencjalnych nowych klientów, a nawet jeśli nie wejdą oni na Twoją stronę internetową lub nie kupią czegoś od Ciebie od razu, mogą to zrobić w przyszłości. A jeśli nie są odpowiednie dla siebie, to prawdopodobnie rozpowszechnią informacje o Twojej firmie wśród kogoś, kogo znają.

Kiedy już zaczniesz zdobywać informacje prasowe, będziesz mógł również zbierać dane o osobach, które odwiedzają Twoją stronę internetową w związku z daną publikacją prasową. Może Ci się wydawać, że wiesz dokładnie, kim jest Twój główny klient, ale te cenne dane mogą powiedzieć Ci coś innego. Tak więc prasa nie tylko pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców, ale także umożliwia testowanie i identyfikację głównych klientów.

3. Wspiera twój marketing

PR i marketing działają inaczej, ale mają ten sam cel, dlatego też te dwie rzeczy muszą iść ze sobą w parze. Jeśli masz solidną strategię marketingową w miejscu, które jest świetne, ale jeśli nie robisz swojego PR obok niego, to nie jesteś zmaksymalizowania go. I na odwrót.

Powiedzmy, że miałeś kawałek pokrycia. Jest to wielkie osiągnięcie, ale komunikując swoją wygraną poprzez Instagram lub biuletyn informacyjny, na przykład, więcej osób będzie świadomych swojej funkcji prasowej, która pomoże zbudować zaufanie i wiarygodność.

Dzięki zintegrowaniu i wyrównaniu tych dwóch elementów będzie można zobaczyć większą spójność i widoczność.

4. Zwiększa twoją wiarygodność

Zaufanie jest kluczem do pozyskania lojalnych klientów, a posiadanie funkcji prasowej i rozmowa o Twojej marce mają potencjał, aby zwiększyć Twoją wiarygodność.

Kiedy dziennikarz lub redaktor pisze o Twojej firmie, jest ona pisana przez osobę trzecią. Posiadając tę publikację". "pieczęć zatwierdzenia" automatycznie pojawiasz się bardziej pożądany i opłacalny. Czytelnicy wiedzą, że jest to cecha organiczna i zapracowana.

Klienci są coraz bardziej oszczędni i nie decydują się już na zakup od marki z kaprysem. Zadają więcej pytań i chcą dowiedzieć się więcej o Twojej marce, procesach i produktach przed rozważeniem zakupu. Jeśli więc możesz zaprezentować szereg funkcji prasowych, to jest to kluczowy krok w kierunku wykazania, że jesteś kompetentny i godny zaufania.

Kilka publikacji (przede wszystkim internetowych) posiada specjalną sekcję opartą na recenzjach, takich jak IndyBest i ES Best. Zawiera ona prośbę edytora o próbkę Twojego produktu, która jest wypróbowana i przetestowana, a następnie napisana. Dzięki temu, że 90% klientów czyta recenzje online przed wizytą w firmie, tego typu funkcje, wraz z Twoimi recenzjami klientów, mogą naprawdę pomóc Ci w pobudzeniu.

5. Poprawia SEO

Występowanie w artykule online (lub w artykule drukowanym, który został ściągnięty online) oznacza, że artykuł pozostanie tam na zawsze. Kiedy więc potencjalni klienci wpiszą Twoją markę, pojawią się Twoje wzmianki prasowe i będą mogli kliknąć i przeczytać o Tobie. Redaktorzy czasami aktualizują starsze artykuły pod nowym kątem lub z nową zawartością, a funkcja, w której znalazłeś się jakiś czas temu, może jeszcze po latach przejechać przez ruch uliczny. Takie jest piękno prasy cyfrowej.

6. Jeden krok przed konkurencją

PR nie polega na prowadzeniu sprzedaży, ale na generowaniu ciągłej, długoterminowej świadomości i bycia widzianym. I może pomóc w zabezpieczeniu długowieczności Twojej firmy. Biznes, który działa od lat, może nie robić wiele, jeśli chodzi o PR, więc jeśli jesteś proaktywny, jesteś już o krok do przodu.

7. Prasa chce usłyszeć od ciebie

Całkowicie rozumiemy, że pejzaż prasowy może wydawać się zastraszający i że myśl o podbijaniu własnej marki może wydawać się zniechęcająca. Redaktorzy są jednak zależni od Ciebie w kwestii tworzenia treści i zawsze szukają interesujących marek i produktów. Po prostu robisz redaktorom przysługę, kontaktując się z prasą.

8. Mały biznes, duża obecność prasy

Prasa nie zawsze faworyzuje wielkich graczy, w rzeczywistości uwielbiają oni słuchać o wielkich markach i firmach indie. Jeśli cokolwiek, bycie małym biznesem może być zaletą, a zwłaszcza teraz. Rok 2020 był przełomowy w świecie biznesu, a media rozumieją, że ważniejsze niż kiedykolwiek jest zdobycie mistrzostwa nad mniejszymi markami w zakresie ich treści.

9. Obniża twoje koszty

Jak w przypadku wszystkiego, co zlecasz na zewnątrz, PR może czasem okazać się kosztowną sprawą. Jednak przejmując kontrolę nad własnym PR-em, będziesz mógł zaoszczędzić wiele groszy, które potencjalnie możesz zainwestować w inne obszary swojej działalności.

10. Siła bożonarodzeniowej prasy

Wiemy, że dziwne jest wspominanie słowa na "C" w połowie czerwca, jednak wiele publikacji zaczyna opracowywać swoje przewodniki podarunkowe od lipca, dlatego też sezon świąteczny rozpoczyna się nieco wcześniej w świecie prasy.

Jest to jeden z największych okresów w roku dla firm zajmujących się produktami, a przewodniki świąteczne są kluczową okazją, której nie można przegapić. W rzeczywistości, od teraz i do grudnia powinien on być kluczową częścią Twojego PR-owego zainteresowania.

Autor