5 wskazówek dotyczących etykiety wizytówkowej w USA

Etykieta wizytówek w USA jest uważana za luźniejszą w porównaniu z innymi krajami. Jednak bardzo ważne jest, aby zachować ostrożność, aby nikogo nie urazić i zachować szacunek, jeśli chodzi o wręczanie wizytówek.

Profesjonalne podejście do swoich wizytówek jest sekretem do zrobienia trwałego wrażenia na Tobie i Twojej firmie. Chociaż wizytówki nie zawsze są niezbędnym elementem spotkań w pracy w USA, to przynajmniej będą miały pozytywny wpływ na Ciebie i Twoją markę. Według autora tekstów biznesowych w The Economist, "wymiana wizytówek nadal wydaje się być doskonałym sposobem na zainicjowanie trwałej relacji "1.

Wizytówki mogą być postrzegane jako skondensowana wersja Twojego CV lub portfolio, dlatego też odpowiednie ich rozdawanie zwiększa Twoje szanse na wywarcie silnego wrażenia.

Ponieważ sposób, w jaki zaprojektujesz i wręczysz swoją wizytówkę może zrobić wrażenie lub zmylić potencjalne kontakty, przygotowaliśmy listę wartych uwagi wskazówek dotyczących etykiety wizytówkowej, dzięki którym będziesz o krok przed konkurencją.

1. Wybierz odpowiedni styl

W zależności od wykonywanego zawodu, istnieje wiele różnych kształtów, rozmiarów i stylów, które można wybrać dla swoich wizytówek. Pamiętaj o swoim zawodzie i odbiorcach; na przykład, jeśli pracujesz w sektorze usług finansowych i często podróżujesz w interesach, powinieneś rozważyć standardowy rozmiar wizytówki północnoamerykańskiej lub europejskiej. Jeśli natomiast zajmujesz się kreatywnością, możesz rozważyć wizytówki w nietypowych rozmiarach, np. kwadratowe lub okrągłe.

Niezależnie od dziedziny, w której działasz, upewnij się, że Twoja wizytówka jest w nieskazitelnym stanie. Według badania przeprowadzonego przez Statistic Brain Research Institute, 72% ludzi odpowiedziało "Tak", gdy zapytano ich, czy oceniają firmę lub osobę na podstawie jakości jej wizytówki.2

Jeśli działasz w bardziej formalnej branży (np. usługi finansowe) lub jesteś młodszym profesjonalistą, trzymaj się klasycznego stylu: nie odbiegaj od standardowych rozmiarów i kształtów. W ten sposób pokażesz, że jesteś profesjonalistą i szanujesz tradycję.

2. Powiedz wystarczająco dużo - ale nie za dużo

Na wizytówce powinny znaleźć się wszystkie Twoje dane kontaktowe, w tym imię i nazwisko, stanowisko, firma, numer telefonu i adres e-mail. W razie potrzeby należy zamieścić adres firmy i strony internetowej. Upewnij się, że wszystkie informacje kontaktowe są łatwe do odczytania, niezależnie od dziedziny; rozważ rodzaje czcionek, rozmiary i kolory, a także to, jak to wszystko komponuje się z tłem wizytówki. Należy pamiętać, że statystyki dotyczące wizytówek pokazują, że potencjalni klienci będą trzymać kolorową wizytówkę 10 razy dłużej niż standardową.3

Jeśli działasz w branży kreatywnej, umieść na wizytówce adres URL do swojego bloga, strony internetowej i/lub profesjonalnych kont w mediach społecznościowych. Nie rozdawaj wizytówek z nieaktualnymi danymi kontaktowymi! Konieczność przekreślania starych informacji w celu wpisania nowych wygląda niechlujnie i nieprofesjonalnie.

Dobrym pomysłem jest dołączenie opisu swojej działalności, jeśli jest to konieczne. Jeśli na przykład jesteś fotografem ślubnym, nie musisz wchodzić w szczegóły, ale jeśli jesteś konsultantem biznesowym, prawdopodobnie będziesz musiał powiedzieć więcej. W kilku słowach opisz swoje obszary specjalizacji; w ten sposób, gdy wręczysz swoją wizytówkę, nikt nie będzie miał trudności z przypomnieniem sobie, czym się zajmujesz - wszystko będzie tam dokładnie opisane. Tylna strona wizytówki jest do tego doskonałym miejscem.

3. Właściwy czas i miejsce

Udostępnienie wizytówki w nieodpowiednim momencie może sprawić lub zepsuć wrażenie, które próbujesz wywrzeć. Jeśli jesteś na spotkaniu biznesowym, staraj się wręczyć swoją wizytówkę na samym początku. Jest szansa, że rozmówca również wręczy Ci swoją, w ten sposób oboje możecie wyrobić sobie nawyk uczenia się nawzajem swoich imion i tytułów od samego początku. Jeśli ustanowisz tę znajomość od samego początku, wtedy masz większą szansę na zbudowanie zaufania i na zabezpieczenie kontaktu / połączenia.

Należy unikać wręczania wizytówek poza miejscem pracy, ponieważ jest to uważane za nieco tandetne. Jeżeli nie rozmawiasz o interesach i nie nawiązujesz kontaktów z potencjalnym rozmówcą, rozdawanie wizytówek w niewłaściwym czasie i miejscu może być zabójcze dla Twojej reputacji.

Może się to wydawać oczywiste, ale wręczając wizytówkę bądź uprzejmy i przyjazny. Nie wciskaj swojej wizytówki na siłę komuś, kto wyraźnie nie jest zainteresowany rozmową lub biznesem, i nie rozdawaj jej zbyt często (lub tej samej osobie więcej niż raz).

4. Właściwe przechowywanie wizytówek

Przechowuj swoje wizytówki w etui, aby nie rozdawać uszkodzonych lub poplamionych wizytówek - to brak szacunku dla osoby, która otrzymuje wizytówkę. Podczas rozmowy z potencjalnym klientem lub osobą kontaktową, trzymaj wizytówki w łatwo dostępnym miejscu.

Jeśli zbyt długo będziesz wyciągać wizytówkę z torebki lub teczki, potencjalny rozmówca może stać się niezainteresowany - lub co gorsza, może wyłączyć się z rozmowy. Długie zwlekanie z wręczeniem wizytówki ostatecznie zrujnuje świetne wrażenie, które starasz się wywrzeć.

Z tego powodu warto rozważyć zainwestowanie w etui na wizytówki. Nie są one bardzo kosztowne i pomogą w utrzymaniu porządku, jeśli chodzi zarówno o przekazywanie karty, jak i odkładanie karty, którą właśnie otrzymałeś.

5. Jak otrzymać wizytówkę

Jeśli wymieniasz się z kimś wizytówkami, poświęć chwilę, aby spojrzeć na wizytówkę drugiej osoby, zanim umieścisz ją w bezpiecznym miejscu. W ten sposób okazujesz wysiłek i szacunek dla wizytówki drugiej osoby.

Warto również wyrobić w sobie nawyk wręczania wizytówki prawą ręką, aby pokazać dobre maniery i zaimponować międzynarodowym klientom biznesowym, dla których ten gest jest wyrazem szacunku.

Pamiętaj, aby również komplementować wizytówki, gdy jest to właściwe - istnieje prawdopodobieństwo, że dana osoba włożyła tyle samo czasu i wysiłku w swoją wizytówkę, co Ty w swoją, więc Twój komplement zostanie zapamiętany i doceniony.

Podejmij wysiłek, aby skontaktować się z drugą osobą za pośrednictwem preferowanej przez nią metody kontaktu (telefonicznie, mailowo, przez LinkedIn lub portal społecznościowy); w zależności od zawodu i sytuacji, możesz poczekać kilka godzin lub kilka dni.

1 - http://www.businessinsider.com/why-the-business-card-is-thriving-2015-3/

2 - http://www.statisticbrain.com/business-card-statistics/

3 - http://thedesigninspiration.com/articles/business-cards-statistics-infographic/

Autor