8 błędów, których należy unikać w kampanii, a które niszczą pocztę bezpośrednią

Kampania direct mail może zaowocować dużą sprzedażą, jeśli zostanie przeprowadzona w odpowiedni sposób - lub może okazać się kosztowną porażką, jeśli wszystko pójdzie nie tak. Oto najczęstsze błędy, których należy unikać, przygotowując udaną kampanię direct mail:

1. LISTA DEDUPÓW JEST POTRZEBNA

Każda koperta wysłana w ramach kampanii direct mail kosztuje Twoją firmę ponad 35 centów. Oznacza to, że jeśli wyślesz pocztę do zbyt wielu osób, które nie są zainteresowane kupnem Twojego produktu, lub wyślesz do tej samej osoby, która jest zainteresowana, koszty mogą szybko zacząć się sumować i pogorszyć Twoją sytuację finansową. Poświęć trochę czasu na sprawdzenie wszystkich list mailingowych. Upewnij się, że nazwiska są aktualne. Zdziwiłbyś się, jak ekscytujące dla świeżo upieczonej panny młodej jest otrzymanie listu z nowym nazwiskiem! Sprawdź z dostawcą poczty (kimś takim jak my!), w jaki sposób chcesz, aby dokonywał selekcji - jeśli chcesz, aby na jedno gospodarstwo przypadał tylko jeden adres, poproś o selekcję według adresu i nazwiska. Najlepsze firmy poligraficzne zawsze udzielą Ci najlepszych rad, jeśli chodzi o przygotowanie właściwej listy.

2. WYSYŁANIE BEZOSOBOWYCH LISTÓW

Bardzo niewiele osób odpowiada na listy, które wyglądają tak, jakby zostały napisane z myślą o ogólnej grupie klientów, a nie o konkretnych osobach. Upewnij się, że w treści listu umieścisz imię i nazwisko każdego odbiorcy, a jeśli to możliwe, odwołaj się do wcześniejszych kontaktów z danym klientem, aby zapewnić osoby wysyłające listy bezpośrednie, że wiesz, kim on jest i czego potrzebuje.

3. ZBYT DUŻO PUCHU I WYPEŁNIACZY

Ciągłe używanie przymiotników i upychanie niepotrzebnych informacji może wydłużyć list, ale nie zainteresuje odbiorcy. Przedstawiaj swoje stanowisko tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne, aby uświadomić potencjalnemu klientowi korzyści płynące z Twoich usług, i unikaj nadmiaru słów. Szanuj czas czytelnika. Krótkie listy są w porządku - często nawet lepsze niż rozwlekłe lub powtarzające się teksty.

4. NIE PRZECHODZENIE DO SEDNA SPRAWY

Unikaj wprowadzania informacji o produkcie w kilku ostatnich zdaniach tekstu. Ludzie mają coraz mniejszą uwagę, a Twoi odbiorcy muszą od początku wiedzieć, o czym jest list. Zacznij tekst od pytania, które przyciągnie uwagę czytelnika. Porusz problem, z którym boryka się czytelnik, a który Twój produkt zamierza rozwiązać. Rozbudzaj ciekawość czytelnika, a następnie zaprezentuj mu swój produkt i poprzyj swoje twierdzenia twardymi dowodami.

5. IGNOROWANIE POTRZEB CZYTELNIKA

Pomyśl o swojej publikacji nie jako o reklamie firmy i produktu, ale raczej jako o bezpośredniej odpowiedzi na jedną z potrzeb czytelnika. Cała treść powinna być skoncentrowana na rozwiązaniu tej potrzeby. Zadaniem tekstu nie jest wzmocnienie wizerunku Twojej firmy w umyśle czytelnika, ale raczej nakłonienie go do dokonania zakupu.

6. NIEUŻYWANIE SŁÓW WYZWALAJĄCYCH

Każdy copywriter wie o pewnych słowach wyzwalających, które można wykorzystać do stworzenia pozytywnego przekazu sprzedażowego, który sprawi, że potencjalny nabywca zaangażuje się i będzie chciał dokonać zakupu. Upewnij się, że używasz tych słów w odpowiednich miejscach w tekście, ale także unikaj przypadkowego umieszczania ich bez kontekstu. Słowa wyzwalające pobudzają do działania - jeśli potrzebujesz inspiracji, wykorzystaj pięć zmysłów lub siedem grzechów śmiertelnych, aby dodać tekst i zachęcić do reakcji.

7. BRZYDKIE KOPERTY

Koperta, której używasz, tworzy pierwsze wrażenie w umyśle czytelnika, a to wrażenie musi być pozytywne. Na odwrocie koperty umieść krótki opis i wykorzystaj koperty o różnych kształtach, aby Twój list wyróżniał się spośród innych przesyłek, które otrzymują Twoi odbiorcy.

8. ONE SHOT MAILING

Jest to praktyka polegająca na pisaniu setek lub tysięcy kopii i wysyłaniu ich do losowo wybranej grupy osób. W większości przypadków tego typu przesyłki lądują w koszu odbiorcy. Wysłanie 1000 egzemplarzy do osób, które są zainteresowane Twoim produktem, jest o wiele bardziej efektywne niż wysłanie 100 000 egzemplarzy do osób, których preferencje i potrzeby są Ci nieznane, dlatego badaj swoich klientów. To najlepszy sposób, aby naprawdę poznać swoich odbiorców.

Wypróbuj te wskazówki, aby wzmocnić swoją kampanię direct mail. Potrzebujesz pomocy? Zapytaj naszych ekspertów, jak to zrobić. Skontaktuj się z nami!

Nie chcesz czekać, aby otrzymywać nasze wpisy na blogu prosto do swojej skrzynki odbiorczej? Zapisz się już teraz!

Autor