Papier jest nadal ulubionym materiałem do produkcji kartek okolicznościowych, ponieważ obecnie sprzedaje go co szósty sklep detaliczny.

W czasie pisania, synowie i córki w górę iw dół ziemi będą przeszukiwać miejscowy sklep w poszukiwaniu idealnej kartki na Dzień Matki. Magazynowanie niezbędnych przedmiotów w kredensie będzie tymczasowo wstrzymane, aby znaleźć czas na znalezienie idealnej mieszanki sentymentalizmu, wizerunku i designu - lub dla młodszego nabywcy, humoru.

Na szczęście jest wiele kartek do wyboru. Dzień Matki to jeden z najpopularniejszych momentów w kalendarzu kartek z życzeniami. Wraz z Walentynkami, Dniami Ojca i oczywiście urodzinami i Bożym Narodzeniem, kartki z życzeniami pozostają niezwykle popularne, a Wielka Brytania wydaje ponad 1,7 mld funtów rocznie na to najbardziej tradycyjne medium. Jeden na sześć punktów sprzedaży detalicznej sprzedaje teraz kartki i szacuje się, że organizacje charytatywne zbierają ponad 50 mln funtów rocznie ze sprzedaży samych kartek świątecznych1.

Wzrost i wzrost liczby kartek okolicznościowych

Dziesięć lat temu, pismo było na ścianie dla przemysłu kart okolicznościowych. Wraz z transformacją cyfrową, która dotknęła każdą dziedzinę przemysłu i handlu, powszechnie uważano, że gwałtowny rozwój mediów społecznościowych sprawi, że e-kartki bardzo szybko zastąpią fizyczne karty okolicznościowe. W końcu nie trzeba kupować znaczka, a dostawa jest natychmiastowa.

Ale ta zmiana nigdy nie nastąpiła. Ludzie nie tylko nadal kupowali i wysyłali fizyczne kartki, ale sprzedaż faktycznie wzrosła - emocjonalny związek, który przychodzi, gdy przekazujesz kartę z osobistym przekazem, znacznie przewyższa wygodę e-kartki. Internet nie miał nawet większego wpływu na to, skąd ludzie kupowali swoje karty: 94% kart nadal kupuje się w sklepach z cegłami i zaprawą murarską1.

"Robimy karty od 1987 roku i co roku zwiększamy sprzedaż", mówi Paul Woodmansterne, dyrektor generalny Woodmansterne Cards.

Karta "bez okazji

Ciekawostką na brytyjskim rynku kart okolicznościowych jest fakt, że przemysł nie jest napędzany przez osoby starsze, ale przez Pokolenie Z, czyli osoby w wieku 18-24 lat. Zakładając, że młodzi ludzie komunikują się wyłącznie za pośrednictwem mediów społecznościowych, w rzeczywistości kupują więcej kart niż jakakolwiek inna grupa wiekowa. Bez względu na to, czy chodzi o nowość polegającą na wysyłaniu komuś wiadomości odręcznej, czy o tysiąclecie, które trzeba rozweselić, młodzi ludzie idą po karty w wielkim stylu.

Jednym z powodów może być powstanie kart "bez okazji", takich, które dają przesłanie wsparcia lub ofertę pomocy emocjonalnej. Są teraz tysiące kart, które mówią coś w stylu "Jestem z ciebie dumny" lub "Świetnie ci idzie!". W zeszłym roku Samarytanie nawiązali współpracę z Moonpig, aby wypuścić na rynek szereg spersonalizowanych kartek z wiadomościami takimi jak "Matthew, nie wiem jak pomóc, ale jeśli mnie potrzebujesz, jestem tutaj".

Połączenie druku cyfrowego

Jedną z największych zmian w branży kart okolicznościowych w ciągu ostatnich kilku lat był rozwój druku cyfrowego. Możliwość zamówienia stosunkowo niewielkiej ilości jednego wzoru sprawiła, że coraz więcej małych firm kartowych było w stanie uzyskać coraz większą kreatywność, dając klientowi ogromny wybór.

Trendy w projektowaniu kart zmieniają się równie często, jak mody uliczne (obecnie ulubione karty to kiełbaski i lamy), ale stałym czynnikiem jest popularność karty fizycznej - prostego medium, które istnieje od wieków, ale nie wykazuje żadnych oznak zaniku.

A jeśli jeszcze nie kupiłaś kartki z okazji Dnia Matki, zawsze możesz kupić kartkę "Przepraszam".

Autor