Pokonywanie luki pomiędzy drukowaniem papierowym a cyfrowym

Co jest lepsze dla podręcznika? Drukowany czy cyfrowy?

W większości przypadków szkoły i uniwersytety nadal używają podręczników do druku na kursach - chociaż iPady, laptopy i zasoby cyfrowe stały się znacznie bardziej powszechne w klasie w ciągu ostatnich 10 lat. Niektóre badania wykazały, że czytanie w formie drukowanej prowadzi do lepszego zapamiętywania i lepszych wyników w testach, stąd trwała popularność podręczników drukowanych wśród nauczycieli.

Z drugiej strony, format cyfrowy zapewnia korzyści dla przemysłu podręcznikowego (oraz dla uczniów i okręgów szkolnych), których druk nigdy nie mógłby zaoferować. Można go łatwo aktualizować, ograniczając potrzebę drukowania nowych wydań co kilka lat. Dostęp do niego jest możliwy z dowolnego miejsca, co sprawia, że "Zapomniałem książki w mojej szafce" staje się wymówką. Eliminuje to konieczność noszenia ciężkich książek, ratując plecaki (i ramiona uczniów) przed nadmiernym obciążeniem. Powinno to kosztować mniej, oszczędzając uczniom lub dzielnicom szkolnym znaczne sumy pieniędzy, w zależności od tego, kto pokrywa koszty.

Wreszcie, technologia cyfrowa oferuje możliwość wzbogacenia doświadczeń związanych z czytaniem i uczeniem się o inne media: linki do stron internetowych; filmy wideo; wysokiej jakości obrazy; treści interaktywne jak quizy czy gry. Te cechy mogą być wbudowane w cyfrowe teksty - albo bezpośrednio w książkę, albo w formie linków - i mogą skłonić uczniów do zaangażowania się w ten materiał w nowy i korzystny sposób.

Nowy podręcznik wypełnia lukę między tymi dwoma formatami, łącząc w jednym produkcie najlepsze cechy druku i druku cyfrowego. W zależności od recepcji, książka może być zwiastunem tego, co ma pojawić się na rynku podręcznikowym.

Książka, o której mowa, zatytułowana " Wstęp do komunikacji graficznej", dotyczy "sztuki, nauki i biznesu" mediów drukowanych. Książka, napisana przez dr Harveya Levensona i Johna Parsonsa, jest już w drugim wydaniu, co oznacza, że jej lekcje na temat technologii druku i "komunikacji graficznej" trafiły już do klasy. Jednak to, co różni edycję numer dwa, to jej innowacyjne ujęcie interaktywnych treści.

Jak podręcznik drukowany może być interaktywny? Kluczem jest partnerstwo z firmą Ricoh USA, Inc., która stoi za technologią "Clickable Paper". Clickable Paper jest narzędziem rzeczywistości rozszerzonej, które wbudowuje interaktywne treści w książki drukowane. Aplikacje do pobrania na platformy mobilne Apple iOS i Android działają prawie jak skanery kodów QR, co oznacza, że czytelnicy mogą korzystać ze swoich urządzeń mobilnych w celu pogłębienia doświadczenia związanego z czytaniem książki. Różnica polega na tym, że Clickable Paper nie potrzebuje kodów QR ani kodów kreskowych do pracy. Zamiast tego, użytkownik może po prostu skierować smartfon lub tablet na stronę i natychmiast "zanurzyć się w cyfrowym doświadczeniu". Autorzy i wydawcy nie muszą marnować miejsca na umieszczanie kodów QR w tekstach swoich książek, ponieważ teksty mówią aplikacji, co ma robić i dokąd ma iść samodzielnie.

Cyfrowe doświadczenie" umożliwione przez Clickable Paper może być niemalże wszystkim: zdjęciami, filmami wideo, stronami internetowymi, blogami, artykułami, postami w mediach społecznościowych, sklepami e-commerce, grami, wyzwaniami, quizami, mapami, ankietami. Możliwości są niemalże nieograniczone. Ponadto, Clickable Paper ułatwia aktualizację tej zawartości, co oznacza, że może ona zmieniać się co roku, co miesiąc, co tydzień, codziennie, a nawet co godzinę. Niezależnie od tego, czy autor/wydawca chce dodać nowy quiz do programu nauczania książki, czy też musi dodać dodatkowe źródło informacji, które wyszły na jaw od momentu publikacji książki, Clickable Paper sprawia, że aktualizacje te są bezproblemowe.

Technologia Clickable Paper, zwana Ricoh Visual Search (RVS), może również wykraczać poza branżę wydawniczą. RVS przechwytuje obraz i wysyła go do serwera, który szybko identyfikuje tekst. Następnie technologia ta obsługuje treści cyfrowe związane z obrazem i wysyła je do użytkownika za pośrednictwem jego urządzenia przenośnego. Szczególnie dla marketingu technologia ta ma duży potencjał. Wyobraź sobie, że robisz zdjęcie znaku lub reklamy w magazynie i od razu trafiasz do ankiety lub sklepu internetowego, które są powiązane z daną treścią. Kody QR umożliwiają już te szybkie przejścia, ale Clickable Paper robi to bez uszczerbku dla estetycznego wyglądu reklamy.

Potencjalny wpływ na publikację, a w szczególności na branżę podręcznikową, jest jednak tym, co czyni Clickable Paper najbardziej intrygującym. Edukatorzy poszukują skutecznego i efektywnego sposobu połączenia edukacyjnych i psychologicznych korzyści formatu druku z nieograniczonymi możliwościami technologii cyfrowej. Do tej pory nie udało się znaleźć rozwiązania, dlatego też podręczniki drukowane nadal istnieją, pomimo ich znacznych kosztów i wyraźnych braków. Clickable Paper zajmuje się niektórymi z tych wielkich wad - niezdolnością do zapewnienia wsparcia edukacyjnego kanałami cyfrowymi, natychmiastową przestarzałością druku dla przedmiotów akademickich, które stale się rozwijają - i zapewnia realny kompromis.

Autor