Przewodnik krok po kroku po przyciągających wzrok broszurach samochodowych

Zakup samochodu jest bardzo dotykowym doświadczeniem w salonie. Ludzie kupują samochody w internecie, ale większość (67%) nadal woli dokonać zakupu osobiście. Dopóki nie wymyślą, jak uzyskać ten cudowny zapach nowego samochodu przez internet, prawdopodobnie niewiele się to zmieni. A już na pewno nie da się zabrać konkretnego samochodu na jazdę próbną online, nawet przy użyciu sztucznej inteligencji.

Twoje materiały marketingowe nie są inne. Chociaż Twoja wiadomość online jest ważna - zwłaszcza jako doskonałe źródło informacji dla kupujących - Twoja wiadomość w sklepie i bezpośrednia korespondencja jest równie ważna, ponieważ możesz ją trzymać w rękach. Mówimy tu o broszurach samochodowych. Są one dotykowe, przenośne i długotrwałe. Można je również umieścić na swojej stronie internetowej, aby ułatwić ich przeglądanie i dystrybucję, a oto jak sprawić, by Twoja się wyróżniała:

1. Poznaj swój cel

Jaki jest cel tego elementu? Czy jest to, aby przenieść kupującego wzdłuż kontinuum podróży nabywcy? Sprzedać mu aspiracyjny samochód, który jest o krok wyżej od obecnego? Dodać frytki do tego burgera z akcesoriami dla ich nowo zakupionego samochodu? Kiedy już określisz cel, możesz stworzyć przekaz i wybrać zdjęcia, mając to na uwadze - i dzięki temu zachować skupienie.

Czasami dealerzy próbują zrobić zbyt wiele w jednym materiale i efekt końcowy jest po prostu nieefektywny. Możesz stworzyć różne broszury, które odnoszą się do każdego celu, dzięki czemu dostosowujesz przekaz i masz większe szanse na doprowadzenie do sprzedaży.

2. Poznaj swoją publiczność

Każdy kawałek marketingu wart swojej soli będzie mówić do pożądanych klientów. Wchodząc pod maskę i dowiadując się o upodobaniach, niechęci, wieku, płci, geografii i zachowaniach zakupowych tych różnych person, możesz mówić bezpośrednio do nich. Szybkie ankiety wśród klientów, jak również osobiste rozmowy z pracownikami działu sprzedaży mogą dostarczyć Ci tych kluczowych informacji.

Zakup samochodu jest niezwykle osobisty, więc Twój przekaz również będzie taki. Jakie cechy są ważne dla poszczególnych klientów? Czy potrzebują oni usłyszeć o bardziej technicznych specyfikacjach samochodu, czy też chcieliby poczuć doświadczenie swoich rąk na kierownicy dzięki tej broszurze? Czy trzeba dołączyć akcesoria, aby dopełnić historię i zainspirować ich poprzez wyczarowanie kompletnego stylu życia?

Co więcej, jeśli możesz spersonalizować broszurę, tym lepiej. Rozważ stworzenie kilku dla różnych osób kupujących, a kiedy je wyślesz, wydrukuj na nich ich imiona (na tablicy rejestracyjnej, jeśli możesz to zrobić!).


g-stockstudio/Shutterstock

3. Pisz zwięzłe teksty

Prosty i zwięzły sprzedaje. Czytając coraz więcej w sieci, jesteśmy przyzwyczajeni do czytania krótszych tekstów, z dużą ilością "przerw" dla oczu i łatwych do przebrnięcia fragmentów. Z tego powodu, obfite użycie nagłówków, punktorów i krótkich odwołań jest zawsze mile widziane. Różnicuj długość zdań, aby czytanie było bardziej interesujące. Na przykład tak.

Na pierwszym miejscu stawiaj klienta. Zawsze zaczynaj od modelu WIIFT (what's in it for them). Komunikowanie się w ten sposób z odbiorcami jest o wiele bardziej efektywne, niż uderzanie ich po głowach cechami Twojego samochodu. Na przykład spróbuj napisać "Poczuj różnicę w kunszcie wykonania w momencie, gdy wsuniesz się na fotel kierowcy" zamiast "Nasze skórzane fotele są ręcznie szyte". Spróbuj wywołać doświadczenie u czytelnika, pokazując mu uczucie, jakie wywołuje ta cecha. To jest korzyść, ale to jest jeden krok dalej do emocji, które ta korzyść wyczarowuje.

Powiązane: Jak dać swojemu copywritingowi zastrzyk adrenaliny

4. Wybierz piękne zdjęcia

Same słowa nie sprzedadzą samochodów, ale słowa połączone z obrazami już tak. Wiesz, że zakup samochodu to proces emocjonalny. Ponieważ obrazy szybko wywołują emocje, są one potężnym sposobem na uzyskanie odpowiedzi. Co to za powiedzenie, że obraz jest wart tysiąca słów? A co jest piękniejsze od wspaniałych zdjęć samochodów i obrazów? Dąż do kreatywności i wyjątkowości tutaj, aby wyróżnić się. Samochody mogą być towarami, więc aby pokonać konkurencję, będziesz chciał zadziwić swoich potencjalnych klientów.

5. Utrzymuj układ w czystości

Mniej znaczy więcej. Zwróć uwagę na czcionki i kolory i upewnij się, że nie nadużywasz żadnego z nich. Kuszące jest bawienie się różnymi czcionkami i rozmiarami czcionek, ale celem końcowym jest łatwy do odczytania, atrakcyjny kawałek.

6. Rozważ unikalny kształt

Baw się dobrze. Istnieje milion sposobów na złożenie broszury, więc zobacz, co najlepiej pasuje do projektu i samochodu.

Powiązane: Unikalne złożenia druku, o których nigdy nie myślałeś

7. Wybierz najlepszy papier

Ludzie zwracają uwagę na odczucia z broszur. W przypadku tych, które drukujesz, postaraj się o najlepszy papier, na jaki pozwala Twój budżet. To daje poczucie jakości i mówi, że cenisz swoich klientów. Równocześnie, jeśli Twoja wiadomość jest "zielona" i skoncentrowana na ziemi, rozważ papier z recyklingu i przyjazne dla środowiska tusze. Sam papier jest komunikatem marketingowym dla konsumenta, więc idź z tym, co pasuje do Twojej marki najlepiej.

8. Nie zapomnij o wezwaniu do działania

Przyciągnąłeś konsumenta, teraz go zwiń. Daj mu ofertę z numerem telefonu, stroną internetową, e-mailem lub innym sposobem na kontynuowanie procesu zakupu.

9. Trzymaj się tematu

Proces zakupu samochodu może trwać miesiącami, a broszury są genialne, ponieważ trwają wiecznie, w przeciwieństwie do reklam internetowych. Oprócz dostarczania ważnych informacji, które pomogą klientowi dokonać zakupu, rozważ inne pomocne informacje, które nie są wrażliwe na czas, więc będą chcieli je zatrzymać. Może zawierać zalecane wycieczki drogowe, lub pomysły, co przynieść na kempingu, itp.

Jako jeden z elementów inteligentnej, kreatywnej kampanii reklamowej, broszury mogą naprawdę wyciągnąć swoją wagę. W Ironmark, możemy pomóc Ci z każdym materiałem marketingowym, w tym z inteligentnymi, oszałamiającymi broszurami. Skontaktuj się z nami już dziś, aby złapać więcej oczu, więcej uwagi - i co najważniejsze, więcej kierowców.

Autor