Top 10 wskazówek jak zaprojektować zabójcze logo startupu

Stworzenie projektu logo może wydawać się łatwe, ale w rzeczywistości jest to dość ciężkie zadanie, które nabiera ostatecznego kształtu po przejściu przez wiele prac wstępnych. Potrzeba intensywnych badań rynku, głębokiej wiedzy na temat projektowania i wielu poprawek, aby wymyślić zdumiewający projekt logo. Dlatego to, co wydaje się być drobnym szczegółem, w rzeczywistości ma ogromne znaczenie dla wizerunku marki. Logo jest zwartą wizualną reprezentacją Twojej firmy, a właściwe logo jest wystarczająco silne, aby wysłać wiadomość o Twojej marce w najbardziej bezproblemowy sposób.

Jeśli naprawdę chcesz, aby Twój startup wywarł silne wrażenie, musisz stworzyć pamiętne, rozpoznawalne, ponadczasowe i uniwersalne logo, które będzie współgrać z wizją i celem Twojej firmy. Jak więc rozpocząć proces tworzenia innowacyjnego logo dla Twojego startupu? Kilka pytań do rozważenia:

    Jakie są wartości Twojej marki? Jakie kolory według Ciebie pasują do Twojej marki? Które czcionki komunikują ton, który chcesz nadać? Czy chcesz abstrakcyjny projekt czy znak graficzny?

Kiedy już masz w głowie wizualny obraz swojego logo, zadaj sobie pytanie, czy będzie ono miało sens dla Twojej grupy docelowej. Jeśli tak, to idź dalej i przekaż swoje pomysły do projektanta logo i współpracuj z nimi, aż zakochasz się w projekcie. Po pierwsze, pozwól nam przejść przez pro wskazówki i sztuczki do projektowania uderzające niestandardowe logo dla swojego startupu.

1. Poznaj swoją publiczność

Załóżmy, że masz gości przyjść na kolację, z których wszyscy wolą mniej pikantne jedzenie i nie pić alkoholu. Czy zrobiłbyś dla nich pikantny posiłek i podałbyś go z czerwonym winem? Absolutnie nie. Podobna zasada obowiązuje tutaj; musisz zrozumieć swój rynek docelowy przed stworzeniem logo. Przeprowadź dokładne badania, aby ustalić, kim są Twoi klienci, gdzie mieszkają i jakie są ich preferencje. Pamiętaj, że najlepszy projekt to taki, który bez wysiłku przyciąga Twoją publiczność.

Weźmy jako przykład logo Toys "R "Us; każdy może powiedzieć po samym spojrzeniu, że ta marka jest skierowana do młodszej publiczności. Logo ma bąbelkowe kolory, zabawne czcionki i odwrócone "R", które zawsze służyło jako najbardziej przyciągający uwagę element. W skrócie, projekt oznacza dziecięcą wesołość i jest uważany za jeden z najbardziej ikonicznych logotypów wszechczasów zorientowanych na publiczność.

2. Postaw na prostotę

Niezależnie od tego, czy prowadzisz przedsiębiorstwo, czy jesteś właścicielem małej firmy, prostota jest czymś, co sprawia, że się wyróżniasz. Dlaczego tak znane firmy jak Pizza Hut, Twitter czy Shell zdecydowały się na zmianę logo, skoro miały już ogromną bazę odbiorców silnie związanych z ich markami? Zmieniały one swoje projekty logo, aby były prostsze, ponieważ nauczyły się, że mądrzej jest być minimalnym i prostym niż przesadnie zaprojektowanym.

Te elementy mogą pomóc Ci stworzyć proste, ale skuteczne logo, które sprawi, że będziesz rozpoznawany na rynku i przetrwa dłużej:

    Ograniczone użycie kolorów: Trzymaj się głównej palety. Upewnij się, że kolory są odpowiednie dla Twojej marki i że jesteś świadomy znaczenia, które się za nimi kryje. Minimalistyczny design: Nie idź na ekstrawaganckie kształty i skomplikowane szczegóły. Zachowaj minimalny i czysty design. Pozbądź się wszystkich nadmiernych elementów, które mogą nie przyciągnąć docelowych odbiorców. Symbole i kształty: Uwzględnij symbole i kształty, ponieważ to one tworzą kompozycję Twojego logo. Ponownie, użyj odpowiednich i zadbaj o symetrię i równowagę w całym procesie projektowania.

3. Przyjrzyj się przykładom z realnego świata

Zanim zaczniesz budować tożsamość marki dla swojego startupu, ucz się od marek, które podziwiasz lub które Cię inspirują. Na przykład, był czas, kiedy logo Apple było wypełnione skomplikowanymi szczegółami. W końcu założyciel firmy zdał sobie sprawę, że logo jest o wiele bardziej skomplikowane, niż powinno być. Przeszło ono intensywną przebudowę, a firma wprowadziła na rynek nowy, minimalistyczny design.

Wyciągnij wnioski z podróży Apple w zakresie projektowania logo. Pamiętaj, że logo nie jest przeznaczone wyłącznie na witrynę sklepu lub nagłówek strony internetowej. Obecnie logo jest przeznaczone do stosowania w całej sieci, w tym w mediach społecznościowych, a także na materiałach drukowanych, takich jak wizytówki, papier firmowy i opakowania. W skrócie, Twoje logo powinno być zaprojektowane tak, aby wyróżniało się bez względu na to, jak jest wyświetlane.

4. Mądrze wybierz swoją paletę kolorów

Oto zamazany obraz logo znanej sieci fast foodów. Jesteśmy pewni, że większość z Was rozpoznała markę na pierwszy rzut oka, mimo że logo jest mocno zamazane. Dlaczego? Ze względu na doskonały dobór palety kolorów.

Przeanalizuj swoją branżę i konkurencję, a zwłaszcza to, jakie kolory są obecnie używane w Twojej dziedzinie. Pamiętaj, że kolor jest jednym z najbardziej zauważalnych elementów Twojej identyfikacji wizualnej. Wybierz taki, który nie tylko przekaże przesłanie Twojej marki, ale także pomoże Ci wyróżnić się z tłumu przy minimalnym wysiłku.

5. Zacznij od pióra i papieru

Jeśli chcesz, aby logo Twojego startupu było uniwersalne, adaptowalne i nadawało się do wszystkich platform, od mediów społecznościowych po wizytówki, zalecam, abyś najpierw stworzył projekt ręcznie, za pomocą długopisu lub ołówka. To pomoże Ci zwizualizować, jak Twoje logo będzie wyglądać bez kolorów.

Jest to kluczowy krok, na który wielu projektantów nie zwraca uwagi. Są to jednak małe szczegóły, które robią ogromną różnicę dla Twojej marki w dłuższej perspektywie. Kiedy zaczynasz od czerni i bieli, możesz być całkowicie skupiony na projekcie i kształcie logo, a następnie dodać kolory.

6. Spraw, aby było pamiętne

Przeprojektowanie logo w celu dokonania subtelnych poprawek tu i tam może być dobrym pomysłem, jednak podążanie za każdym trendem w projektowaniu może być naprawdę niebezpieczne dla tożsamości Twojej marki. Trendy przychodzą i odchodzą, ale czyste, wyraźne i zapadające w pamięć logo może pozostać na lata. Na przykład prosty, ale elegancki swoosh firmy Nike sprawia, że jest to jedno z najbardziej pamiętnych i globalnie rozpoznawalnych logo na świecie. Bez względu na to, co jest trendy w świecie designu, logo Nike pozostaje takie, jakie jest i nadal stanowi odważne i mocne oświadczenie.

Aby podkreślić, zapamiętywalność przychodzi z prostotą. Zwracaj uwagę na czcionki, kolory i inne szczegóły, ponieważ skomplikowana grafika może być odpychająca dla komórek pamięci. Pamiętaj, że Twoje logo jest nie tylko identyfikatorem wizualnym, ale często służy jako pierwsze wrażenie dla Twoich potencjalnych klientów. Zawsze staraj się dać ich oczom ucztę, a nie bombardować je skomplikowanymi szczegółami wizualnymi.

7. Uczyń go wyjątkowym

Zawsze dobrze jest zaczerpnąć inspiracji zanim rozpoczniesz proces projektowania logo. Jednocześnie, Twoje logo powinno być charakterystyczne. Miej oko na trendy w branży i style, ale wymyśl unikalną koncepcję, która jest istotna dla Twojej bazy klientów. Projektant logo na zamówienie może pomóc Ci w opracowaniu profesjonalnego logo z ekskluzywnymi szczegółami.

8. Buduj profesjonalizm za pomocą tonu

Zanim rozpoczniesz proces projektowania, określ ton, którego Twoja marka będzie używać do komunikacji z odbiorcami. Na przykład, jeśli jesteś konsultantem opieki zdrowotnej, nie chciałbyś, aby Twoje logo było żywe i skoczne. Logo dla służby zdrowia powinno być powściągliwe i wyrafinowane, aby Twoi potencjalni klienci uważali Cię za godne zaufania źródło rozwiązań dla służby zdrowia.

Ustanowienie właściwego tonu jest istotnym czynnikiem, który pomoże Ci wyglądać profesjonalnie na pierwszy rzut oka. Kiedy już ustalisz ton marki, powinien on być odzwierciedlony w projekcie logo.

9. Nawet nie myśl o sztucznej czcionce

Jeśli chcesz, aby logo Twojego startupu działało jako pozytywna reprezentacja Twojej marki, to trzymaj się z dala od krzykliwych czcionek. Rozumiemy, że czasami trudno jest oprzeć się wszystkim fantazyjnym czcionkom dostępnym na zewnątrz, jednak żaden doświadczony projektant nie wybrałby czcionki, która jest sprzeczna z tonem marki. Każda czcionka ma swoją własną osobowość i nie chcesz zepsuć przekazu swojej marki, wybierając czcionkę, która jest całkowicie nieistotna i nie ma nic wspólnego z Twoją firmą.

10. Uzyskaj drugą opinię

Po tym, jak sfinalizujesz swój projekt logo i jesteś gotowy do wprowadzenia go na wszystkich platformach, poświęć czas na pokazanie go innym, aby uzyskać ich opinie. W końcu nie chcesz przypadkowo opublikować logo z ukrytymi znaczeniami lub nieodpowiednimi wskazówkami wizualnymi. Jeśli pracujesz z projektantem logo, nie wahaj się poprosić go o wprowadzenie zmian w czasie trwania umowy. Pamiętaj, że zawsze lepiej jest być bezpiecznym niż żałować. W przeciwnym razie możesz trafić na czyjąś listę "10 największych porażek w projektowaniu logo".

Najważniejsze wnioski

Stworzenie projektu logo dla startupu wymaga ogromnych umiejętności projektowych, niesamowitej wiedzy na temat marki i poważnych badań, aby określić ramy dla procesu budowania marki. Przemyślane logo nadaje ton Twojej firmie i sprawia, że przekaz marki jest widoczny już na pierwszy rzut oka. Ma ono zdolność przyciągnięcia wzroku nawet wtedy, gdy ktoś nie patrzy na nie z pełną uwagą i siłę, by pozostawić w podświadomości wskazówkę, dzięki której można łatwo przywołać wspomnienie tego symbolu za każdym razem, gdy się na niego natknie. Jeśli uda Ci się stworzyć logo, które jest w stanie zrobić wszystkie te rzeczy, z pewnością będziesz miał tożsamość marki, która zapewni solidne podstawy dla Twoich nadchodzących działań marketingowych.

O autorze:

Loius Martin jest Creative Marketing Managerem w Invictus Studio w Southlake, Texas. Zajmuje się marketingiem cyfrowym od trzech lat w USA. Loius ma bogate doświadczenie w blogowaniu i marketingu, a jego praca odzwierciedla głęboki wgląd w taktyki marketingowe współczesnego świata. Możesz śledzić go pod adresem @loiusmartin1 na Twitterze.

Proszę pamiętać, że klikając na powyższy link, zostaniesz przeniesiony na zewnętrzną stronę internetową. Linki zewnętrzne nie stanowią poparcia lub zatwierdzenia jakichkolwiek produktów, usług lub opinii danej korporacji, organizacji lub osoby. GotPrint nie ponosi żadnej odpowiedzialności za dokładność, legalność lub zawartość zewnętrznych stron internetowych.

Autor