Wielu konsumentów nadal ceni sobie komunikację w formie papierowej

MIT: Cyfrowy jest zawsze preferowanym środkiem komunikacji

FAKT: Wielu konsumentów nadal ceni sobie komunikację w formie papierowej

Wiele organizacji, banków, przedsiębiorstw użyteczności publicznej, firm telekomunikacyjnych i rządów coraz częściej korzysta z Internetu lub pobiera opłaty, jeśli ich klienci chcą otrzymywać komunikację w formie papierowej.

Jednak przejście na technologię cyfrową nie zawsze jest mile widziane.

Dwie Strony rozumieją wartość i wygodę rewolucji cyfrowej, ale uważają, że obywatele muszą nadal mieć prawo do otrzymywania informacji w formie papierowej, w szczególności rachunków i oświadczeń, bez kar, dodatkowych opłat i trudności.

Często to właśnie najbardziej wrażliwi członkowie społeczeństwa są uzależnieni od poczty tradycyjnej, pocztowej, transakcyjnej. Przejście na społeczeństwo wyłącznie internetowe grozi odłączeniem osób starszych, niepełnosprawnych, mieszkańców wsi i osób o niskich dochodach.

Uważamy, że każdy konsument ma prawo do wyboru, bez żadnych utrudnień, sposobu kontaktowania się z nim przez banki i inne przedsiębiorstwa świadczące usługi finansowe, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, przedsiębiorstwa medialne i innych dostawców usług. Coraz częściej firmy ograniczają dostęp do papierowych rachunków i wyciągów oraz odmawiają swoim klientom świadomego wyboru.Keep Me Posted, 2018

Ważne jest, aby decydenci polityczni uznali, że informacje na papierze są preferowane przez wielu konsumentów i często otrzymują więcej uwagi. Konsumenci chcą zachować elastyczność poczty
i komunikacji elektronicznej.

W rzeczywistości żyjemy w coraz bardziej cyfrowym świecie, w którym komunikacja elektroniczna i papierowa współistnieją i często się uzupełniają. Strategie komunikacyjne muszą być nie tylko efektywne pod względem kosztów, ale także uwzględniać wybory obywateli. Istnieje wiele wymiernych korzyści, jakie może przynieść dokumentacja papierowa, a jej preferencje jako środka komunikacji dla wielu konsumentów muszą być na pierwszym planie każdego cyfrowego planowania.

Druk i papier w świecie cyfrowym

Przeprowadzono międzynarodowe badanie ponad 10 700 konsumentów, zlecone przez Two Sides w 2017 roku:

- Konsumenci na całym świecie wolą czytać książki w wersji drukowanej (72%), czasopisma (72%) i gazety/news (55%) niż w wersji cyfrowej. Wielu respondentów wskazało również, że czytanie w wersji drukowanej jest przyjemniejsze niż czytanie elektroniczne.

- Coraz więcej konsumentów uważa, że czytając z mediów drukowanych (65%) i internetowych źródeł informacji, zyskują głębsze zrozumienie historii informacyjnych (49%). Ponadto konsumenci ufają również historiom, które czytają w gazetach drukowanych (51%) bardziej niż historiom znalezionym w mediach społecznościowych (24%).

- Wielu konsumentów (68%) nie zwraca uwagi na reklamy internetowe, a 57% robi wszystko, aby ich uniknąć. 46% byłoby bardziej prawdopodobne, aby podjąć działania po zobaczeniu reklamy w gazecie drukowanej lub czasopiśmie, niż gdyby widzieli to samo ogłoszenie online.

- 89% konsumentów uważa, że powinni mieć prawo wyboru sposobu otrzymywania informacji (w formie drukowanej lub elektronicznej), bez dodatkowych opłat, od organizacji finansowych i dostawców usług.

Autor