Projektowanie opakowań

W 2006 r. pewien mężczyzna umieścił w sieci film, na którym rozpakowuje telefon Nokia E61, i zmienił sposób myślenia o produktach. Ten prosty film zapoczątkował trend rozpakowywania produktów, a ludzie zdali sobie sprawę, że kochają opakowania niemal tak samo, jak produkty w nich zawarte. Z roku na rok trend ten staje się coraz bardziej popularny, a dedykowane kanały zdobywają tysiące, a nawet miliony wyświetleń. Ludzie oglądają te filmy, aby podziwiać opakowanie, a potem zobaczyć, co jest w środku.

Opakowanie jest ważne nie tylko z punktu widzenia unboxingu. To także sposób na wyróżnienie się na przesyconym rynku. Ile razy zdarzyło Ci się spacerować po sklepie spożywczym i wyrwać się z zakupowego transu na widok nowego, atrakcyjnego projektu opakowania? Właściwe opakowanie pomoże Ci dotrzeć do większej liczby osób na rynku.

Ale czym jest projektowanie opakowań? To w zasadzie wszystko, co znajduje się na zewnątrz produktu. Obejmuje materiał, paletę kolorów, typografię i grafikę. Być może zechcesz również umieścić na opakowaniu znak firmowy lub logotyp.

Czy Twoja głowa już pływa? Weź głęboki oddech i przejdźmy do tego, jak stworzyć wyróżniające się opakowanie.

Opowiedz historię

Twoja firma ma wyjątkową historię, którą możesz podzielić się z klientami za pomocą opakowania. Jeśli zrobisz to właściwie, rzut oka na opakowanie Twojego produktu da klientom wgląd w Twoją firmę.

Firma Petcurean doskonale wywiązuje się z tego zadania. Jej historia jest przedstawiona na stronie internetowej, a można ją zobaczyć na projekcie opakowania. Ilustracje jasno pokazują, że firma wierzy w zrównoważony rozwój i prawdziwe składniki.

Powiązane: Dlaczego powinieneś zapytać drukarza o jego zespół kreatywny?

Zachowaj prostotę

Niektóre firmy uważają, że powinny przesadnie zaprojektować opakowanie, aby zwrócić na nie uwagę. Ludzie mają już przeciążone zmysły, kiedy przechodzą przez sklep, więc jeśli projekt Twojego opakowania będzie zagracony, zleje się z innymi projektami. Utrudni to budowanie tożsamości marki i przekazywanie komunikatu, który trafi do klientów.

Powiązane: Czego potrzebują Twoi graficy, aby trafić w dziesiątkę

Z drugiej strony, proste projekty znacznie lepiej wyróżniają się i przekazują wiadomości. Łatwo jest mówić bezpośrednio i wyraźnie, gdy projekt jest prosty. Weźmy na przykład firmę Apple. Firma ta jest znana z tego, że ma jedne z najpiękniejszych opakowań na świecie. Są czyste, minimalistyczne i stały się kluczowym elementem tożsamości marki.

Praktyczne i funkcjonalne

Projekt opakowania powinien być również praktyczny i funkcjonalny. Zastanów się, w jaki sposób opakowanie może ułatwić życie Twoim klientom, a następnie wprowadź te zmiany. Heinz jest tego doskonałym przykładem. Pamiętasz, kiedy butelka ketchupu Heinz była dostępna tylko w wersji szklanej? Trzeba było nią potrząsać i uderzać, aby ketchup wypłynął. Potem firma dokonała gruntownego przeprojektowania. Teraz ketchup ma postać wyciskanej butelki, a nakrętka znajduje się na spodzie. To proste przeprojektowanie wyeliminowało poważny problem, z którym borykali się klienci, a butelki zaczęły znikać z półek.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu wspaniałego opakowania?

Właściwe opakowanie może wzmocnić tożsamość Twojej marki i pomóc Ci w dotarciu do nowych klientów. Dzięki odpowiedniemu opakowaniu możesz przyciągnąć uwagę ludzi, opowiedzieć swoją historię i zbudować swoją markę.

Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, lub po prostu potrzebujesz pomocy w dopracowaniu swoich pomysłów, zwróć się do zespołu Ironmark. Oferujemy usługi kreatywne i drukarskie, dzięki czemu możemy zaspokoić Twoje potrzeby w zakresie projektowania opakowań.


Potrzebujesz druku na zamówienie? Sprawdź >> drukarnia internetowa Lobos Promo

Autor