Czym jest kampania Multi-Touch i dlaczego jej potrzebujesz?

Wraz z pojawieniem się komunikacji cyfrowej i wzrostem znaczenia mediów społecznościowych, proces zakupu uległ znacznej transformacji. Dawno minęły czasy, kiedy trzeba było opuścić dom, aby coś kupić. Teraz możesz dostać prawie wszystko, co chcesz, z komfortu swojego domu, z prostym dotknięciem przycisku.

Ewolucja procesu zakupu jest mieczem obosiecznym dla firm. Z jednej strony, mogą one teraz dotrzeć do potencjalnych klientów za pośrednictwem różnych kanałów i zaangażować się w odpowiednim momencie cyklu zakupowego. Z drugiej strony, konkurencja jest ostra, a konsumenci są codziennie bombardowani niekończącym się strumieniem komunikatów marketingowych. Firmy muszą spersonalizować swoje podejście, aby naprawdę się wyróżnić. To właśnie tutaj marketing wielodotykowy robi wielką różnicę.

Czym jest kampania multi-touch?

Mówiąc najprościej, kampania multi-touch dostarcza twój przekaz w wielu formatach, aby dotrzeć do konsumentów częściej i konsekwentniej. Na przykład, możesz wydrukować pocztówki i rozprowadzić je w swojej okolicy, wysłać biuletyny do swoich subskrybentów i reklamować się w mediach społecznościowych. Takie podejście zwiększa liczbę osób, które widzą Twoją wiadomość, a także liczbę razy, kiedy ją oglądają. To ma sens - im więcej wystawiasz prospektów na swoją markę, tym większa szansa, że dokonają konwersji.

RELATED: 6 PORADNIKÓW DOTYCZĄCYCH PLANOWANIA KAMPANII MULTI-CHANNELOWEJ

Nadal nie jesteś przekonany? Oto dlaczego kampania multi-touch jest kluczem do rozwoju Twojego biznesu.

Eliminuje podejrzenia

Reputacja firmy jest najważniejsza dla klientów. W rzeczywistości jest to jeden z czynników decydujących o podjęciu decyzji o zakupie. Większość konsumentów szuka w sieci i czyta recenzje, zanim zdecyduje się na daną opcję. Czy to szukając miejsca do jedzenia, hotelu na nadchodzącą podróż, czy nowej pralki, zwracamy się do opinii innych, aby dowiedzieć się o ich doświadczeniach.

Powiedzmy, że chcesz kupić nowy komputer i natknąłeś się na sklep internetowy z wieloma świetnymi ofertami. Przed podjęciem decyzji szukasz ich strony na Facebooku, aby zobaczyć, co inni mówią o firmie i jej wiarygodności. Jeśli sklep nie ma żadnych kont w mediach społecznościowych, zastanowisz się dwa razy, zanim dokonasz u nich zakupu.

Promowanie się na różnych kanałach pozwala klientom poznać Cię. Im bardziej są zaznajomieni z Twoją marką, tym łatwiej jest przekonać ich do Twojej wartości.

Powiązane: Jaka platforma mediów społecznościowych pasuje do osobowości Twojego biznesu?

Oferuje wybór

Ustaliliśmy już, jak ważne jest korzystanie z różnych kanałów komunikacji, aby dotrzeć i połączyć się z potencjalnymi klientami. Kluczowe jest również zróżnicowanie mediów wykorzystywanych w kampanii multi-touch. Nie ma ścisłej formuły na to, jakich kanałów powinieneś używać i w jaki sposób. Każda firma jest inna i w związku z tym ma inne potrzeby i cele marketingowe.

To, że Twoja konkurencja używa pewnych kanałów, nie oznacza, że Ty powinieneś robić to samo. Decydując się na kanały, weź pod uwagę bazę swoich klientów. Gdzie i kiedy najprawdopodobniej są online podczas swojej codziennej rutyny? Zrozumienie i dostosowanie się do ich zachowań zwiększa szanse na to, że Twoja wiadomość zostanie zauważona.

ZWIĘKSZA ROI

Multi-touch marketing zwiększa Twoje szanse na sukces. Pomaga Ci dotrzeć do większej liczby osób, pielęgnować je w leady, a ostatecznie zwiększa Twój ROI. Na początku może być trudny. Multi-touch marketing to umiejętność, która wymaga czasu i doświadczenia. Nie martw się, jeśli na początku Ci się nie uda - próbuj dalej, a wkrótce zobaczysz rezultaty.

Jeśli potrzebujesz pomocy w ustawieniu skutecznej kampanii multi-touch, nasi eksperci w Ironmark mogą Ci pomóc. Skontaktuj się z nami już dziś i omówmy Twoje cele.

Autor