3 sposoby, w jakie druk zwiększy świadomość Twojej marki
Druk powinien być Twoim nowym najlepszym przyjacielem. Dzięki niemu Twoje działania marketingowe osiągną nowy poziom w tworzeniu trwałego wrażenia na odbiorcach. Niektórzy marketerzy rozpowszechniali plotki o śmierci marketingu drukowanego. Nic bardziej mylnego.
DRUK: ŻYJE I BĘDZIE SIĘ ROZWIJAĆ W 2020 ROKU
Faktem jest, że choć około 75% konsumentów robi zakupy przez Internet, nadal doceniają oni namacalność, łatwość zapamiętania i bezpośredniość druku. To powód, dla którego coraz więcej marketerów wykorzystuje możliwości marketingu drukowanego plus cyfrowego (np. umieszczając kody QR lub spersonalizowane adresy URL na przesyłkach direct mail).
Dzieje się tak, ponieważ marketerzy rozumieją wskaźniki i nie mogą ignorować liczb takich jak te z All Business:
- Prawie 60% konsumentów twierdzi, że bardziej ufa drukowi niż innym kanałom reklamowym - w tym cyfrowym
- Ponad 70% amerykańskich konsumentów bardziej lubi reklamę bezpośrednią niż cyfrową, ponieważ wydaje im się ona "bardziej osobista".
- Ponad 75% małych firm znajduje sposoby na połączenie reklamy drukowanej i cyfrowej, ponieważ strategia ta zwiększa wskaźniki odpowiedzi i marketingowy ROI
- Możliwość fizycznego kontaktu konsumentów z materiałami drukowanymi w wymierny sposób zwiększa zapamiętywalność marki
- Prawie 50% konsumentów odwiedza stronę internetową firmy po obejrzeniu reklamy bezpośredniej.
W JAKI SPOSÓB MARKETING DRUKOWANY ZWIĘKSZA ŚWIADOMOŚĆ MARKI?
Podobnie jak w przypadku każdego innego podejścia marketingowego, skuteczność marketingu drukowanego zależy od właściwej realizacji. Jeśli zrobisz to dobrze, marketing drukowany może być potężnym narzędziem zwiększającym świadomość marki.
Firmy, które odnoszą największe sukcesy w budowaniu wizerunku marki dzięki drukowi, dokładnie rozumieją, w jaki sposób oddziałuje on na potencjalnych klientów. Oto 3 sposoby na to, jak druk może wypromować Twoją markę:
1. DRUK JEST BARDZIEJ EMOCJONALNY
Z wielu przeprowadzonych ostatnio badań neurobiologicznych (w tym z Millward Brown) wynika, że druk wywołuje silniejszy emocjonalny oddźwięk wśród klientów. Dzieje się tak dlatego, że marketing drukowany (bardziej niż cyfrowy) aktywuje te części mózgu, które są odpowiedzialne za przetwarzanie informacji wizualnych. Mówiąc prościej, potencjalni klienci Twojej firmy "poczują się" bardziej związani z Twoją firmą, gdy zobaczą reklamy drukowane.
2. DRUK JEST ŁATWIEJSZY DO ZAPAMIĘTANIA
W innym badaniu naukowcy odkryli, że konsumenci łatwiej przyswajają komunikaty marketingowe w formie drukowanej niż cyfrowej. W badaniu tym stwierdzono, że konsumenci muszą się średnio bardziej wysilić, aby przetworzyć reklamy cyfrowe.
Na przykład, około 3 na 4 konsumentów biorących udział w badaniu było w stanie zapamiętać reklamę drukowaną, w przeciwieństwie do mniej niż połowy, która była w stanie przypomnieć sobie porównywalną reklamę cyfrową w określonym czasie. Świadomość marki, oczywiście, jest w dużej mierze o pamięci - innymi słowy, konsumenci nie będą świadomi swojej marki, jeśli nie mogą jej zapamiętać, a są one bardziej prawdopodobne, aby pamiętać, gdy widzą go w druku.
3. DRUK JEST ZWYCIĘZCĄ POD WZGLĘDEM KLUCZOWYCH WSKAŹNIKÓW EFEKTYWNOŚCI
Mimo że reklamy cyfrowe zazwyczaj lepiej przykuwają uwagę odbiorców (ponieważ mogą być bardziej spersonalizowane), druk jest lepszy w każdym innym kluczowym wskaźniku efektywności - szczególnie w zakresie budowania zaufania do marki i wzbudzania wiary w firmę. Z analizy tej wynika również, że w przypadku personalizacji przesyłek druk przewyższa druk cyfrowy pod względem każdego wskaźnika skuteczności marketingowej.
Zarówno druk, jak i media cyfrowe zajmują ważne miejsce w zintegrowanej strategii marketingowej. Najlepsze kampanie marketingowe to te, które strategicznie łączą druk i technologię cyfrową, aby osiągnąć kluczowe cele marketingowe.
Tworzenie tego rodzaju zintegrowanej strategii może być nieco skomplikowane, a czasem nawet mylące. Właśnie w tym możemy pomóc. Aby dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób nasze usługi kreatywne, tworzenie stron internetowych, marketing cyfrowy i druk mogą pomóc Ci osiągnąć główne cele marketingowe - i przenieść Twoją firmę na wyższy poziom - skontaktuj się z nami już dziś.