Pięć prostych zasad projektowania graficznego

Jak każda inna forma sztuki, projektowanie graficzne jest sztuką i nie ma dla niej żadnych ograniczeń. Piękno sztuki polega na tym, że zawsze ewoluuje i to samo rezonuje z projektowaniem graficznym. W rzeczywistości ta forma sztuki jest tą, która rozwija się z nieograniczoną prędkością. Powód jest prosty. Ta forma sztuki nie jest doceniana w muzeach, ale w życiu praktycznym. To właśnie przedsiębiorstwa i marki zdają sobie sprawę z pełnej wartości sztuki projektowania graficznego. Jest to niezbędne narzędzie, które jest niezbędne w świecie korporacji i kreatywności. A jeśli chodzi o narzędzia, to muszą być one używane z ostrożnością i precyzją, aby uzyskać pożądane rezultaty.

Zachowaj prostotę projektowania

Niech to będzie proste. Utrzymanie projektów graficznych po prostu daje im ponadczasową elegancję i zawsze działa. Bez względu na to, jakie są aktualne trendy. Kiedy zachowujesz prostotę, zwłaszcza jako początkujący, ułatwia to również Twoją pracę. Ponadto, możesz poradzić sobie z różnymi wyzwaniami projektowymi, takimi jak mieszanie czcionek i innych elementów, takich jak kształty.

Kiedy jesteś w początkowej fazie, najlepiej jest trzymać się zasad i czegoś, co już dla Ciebie zadziałało. Nie musisz być minimalistą, ale zwracanie uwagi na proste projekty i wyrażenia może zapobiec popełnieniu poważnych błędów.

Graj z kolorami i czcionkami

Kolory odgrywają zasadniczą rolę w naszym życiu. Natura jest pełna kolorów, a nasz umysł ćwiczył się w dostrzeganiu kolorów i zwracaniu uwagi na szczegóły wizualne, a zwłaszcza koordynację barw. Jeśli chodzi o projektowanie graficzne, kolory odgrywają istotną rolę. Od podstaw czerni i bieli po całe spektrum kolorów, istnieje duży, szeroki ocean kolorów, z którego można wybierać. Prosty, ale dobrze wykonany projekt wykorzystujący podstawowe kolory czarno-białe ma moc pozostawienia długotrwałego wrażenia na widzach.

Jeśli dobrze położyłeś swój fundament, to jest to projekt; masz swobodę gry z kolorami. Chociaż zazwyczaj zaleca się trzymać się trzech podstawowych kolorów, można nadal grać z różnych, aby zobaczyć, czy można trafić w dziesiątkę jak Google. Jedna rzecz jest obowiązkowa, a mianowicie łączenie i koordynacja kolorów. Jeśli kolory nie są dobrze skoordynowane, może to całkowicie zrujnować Twój projekt.

Przyklej swoje portfolio projektów do oryginałów.

Nie ma nic złego w naśladowaniu słynnych dzieł lub czerpaniu z nich inspiracji. Poznawanie i oglądanie technik jest zdecydowanie istotną częścią procesu projektowania graficznego. Ale jeśli nie czerpiemy inspiracji z najlepszych, to najlepiej trzymać się oryginałów. Trzymanie się oryginalnych projektów i estetyki pozwoli Ci eksperymentować i wymyślić projekt, który jest naprawdę Twój. Coś, co jest całkowicie wyjątkowe i ekskluzywne.

Jest to powszechne przekonanie, że trudno jest wymyślić coś, co jest całkowicie oryginalne i unikatowe, i jest to w pewnym stopniu prawdziwe w projektowaniu graficznym. Jest to jednak ogromna dziedzina, która wykracza daleko poza wyobraźnię i wciąż pozostaje wiele aspektów i dróg, które trzeba zbadać.

Projektowanie graficzne to szeroka dziedzina i możesz stworzyć coś zupełnie wyjątkowego, jeśli odważysz się zgłębić głębię, której do tej pory nikt nie eksplorował. Jeśli naprawdę chcesz mieć swój "podpis", to trzymaj się swoich oryginałów i nie idź po ich kopię.

Oko za szczegóły

Zwróć uwagę na szczegóły, gdy projektujesz coś graficznego. Jak typografia, czcionki, kolorystyka i białe przestrzenie - musisz wziąć pod uwagę wszystko, jeśli chodzi o szczegóły. Jakość profesjonalnego projektanta graficznego polega na tym, że zwraca on uwagę na drobne szczegóły, takie jak siatki, wyrównania i ogólny projekt.

Jeśli chodzi o czcionki, to najlepiej jest trzymać się trzech podstawowych czcionek i najważniejsze jest, aby nigdy nie rozciągać czcionki. Kolejnym szczegółem, na który zwracają uwagę wykwalifikowani graficy, są białe przestrzenie. Ważne jest, aby szanować białe przestrzenie i nie przeludniać projektu, starając się je zasłonić. Po prostu zwróć uwagę na te drobne szczegóły, które mogą sprawić, że Twój projekt zostanie wykonany lub złamany.

Trzymaj oczy na nagrodzie - twoja publiczność

Twoja publiczność jest najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie Twoich projektów. Podczas projektowania należy pamiętać o swojej grupie docelowej, a do tego trzeba być świadomym tego, co chce i jak się z nimi komunikować.

Więc, jak można określić i zaprojektować, co twoja publiczność docelowa chce? Dla tego, bardzo dobrym przykładem jest to, że dzieci. Jeśli projektujesz plakat koncertu dla dzieci szkolnych, nie możesz wybrać takich kolorów jak czarny czy złoty. Aby przyciągnąć uwagę rodziców dzieci, którzy są Twoją docelową publicznością, ważne jest, aby mieć jasną i kolorową paletę, tak aby współgrała ona również z głównym tematem koncertu. Atrakcyjny projekt przyciągnie ich uwagę i wprowadzi w nastrój do obiecywanych przez koncert uroczystości.

Jednak przed sfinalizowaniem czegokolwiek, choć może to wyglądać naprawdę dobrze, najlepiej odnieść się do swoich notatek i przypomnieć sobie, czy projekt będzie działać dla publiczności, czy nie.

BONUS RULE - Bądź Rebeliantem

"Naucz się zasad jak zawodowiec, żebyś mógł je łamać jak artysta." - Pablo Picasso

Ludzki mózg reaguje na niespójność, niedoskonałość, nielogiczność. To naturalne, że zauważamy błąd jeszcze zanim nasze umysły zarejestrują przekaz, który był przekazywany. Więc, użyj tego na swoją korzyść. Wykonajcie dla siebie niezwykłą pracę, buntując się przeciwko normom.

Zasady są dla nas do złamania, nie wahajcie się spróbować. Jeśli chcesz zostać trendsetterem i być wyjątkowy, musisz złamać te same zasady, które opanowałeś. W ten sposób wyróżnisz się i stworzysz unikalny i wyróżniający się projekt, który jest dla Ciebie wyjątkowy.

Autor