Czy Twój dział marketingu jest przepracowany? Znaki i rozwiązania

Większość pracodawców stara się, aby ich pracownicy byli bardziej produktywni i wykonywali więcej pracy. Jednak w dzisiejszej kulturze "więcej" - więcej wyników, więcej pracy i więcej godzin - proces ten zazwyczaj kończy się wypaleniem zawodowym pracowników. W rzeczywistości, według badań przeprowadzonych przez Workfront, firmę zajmującą się zarządzaniem projektami, 80% marketerów ma poczucie zarówno niedoboru personelu, jak i przepracowania. Co gorsza, jeśli pracodawcy zignorują oznaki przepracowania, skutki mogą być katastrofalne dla ich działalności. Aby nie dopuścić do eskalacji tego problemu, pracodawcy muszą zdawać sobie sprawę, kiedy ich dział marketingu ma zbyt dużo pracy i jakie kroki mogą podjąć, aby to naprawić.

Jak rozpoznać, że pracownicy są przepracowani?

Praca w nocy, w weekendy i wczesnym rankiem

Jednym z najlepszych sposobów na określenie, czy pracownicy są przepracowani, jest sprawdzenie, ile godzin pracują. Jeśli zauważysz ogólny wzrost liczby godzin pracy i zaobserwujesz, że pracownicy zostają do późna, przychodzą wcześniej i spędzają więcej czasu w weekendy, może to oznaczać, że nadszedł czas, aby przyjrzeć się ogólnej organizacji pracy.

Więcej dramatyzmu w pracy

Przepracowanie prowadzi zazwyczaj do tego, że wielu z nich nie śpi, czuje się na siłach i rzuca więcej pasywno-agresywnych uwag. Jeśli zauważysz, że pracownicy, którzy na ogół są spokojni, otwarci i racjonalni, nagle zaczynają mówić bardziej agresywnym tonem, może to oznaczać, że winna jest organizacja pracy. Przegląd pracy wykonywanej przez wszystkich i podjęcie odpowiednich działań może szybko rozwiązać ten problem i dać pracownikom bardzo potrzebny odpoczynek.

Rotacja pracowników

Jeśli zauważysz, że wzrasta wskaźnik rotacji pracowników, zwłaszcza wśród kluczowych pracowników, zbadanie organizacji pracy może mieć kluczowe znaczenie dla zapobieżenia utracie kolejnych utalentowanych pracowników. Zazwyczaj zaangażowani pracownicy są zmotywowani i chętni do podejmowania dodatkowych zadań. Jednak gdy obowiązki służbowe zaczynają kolidować z ich obowiązkami rodzinnymi lub gdy czują się niedoceniani, wielu pracowników decyduje się na odejście. Utrzymywanie rozsądnego obciążenia pracą ma kluczowe znaczenie dla pomocy pracownikom, zanim zdecydują się zakończyć pracę.

related post: Do wszystkich jednoosobowych działów marketingu

Jak nie dopuścić, by dział marketingu wziął na siebie zbyt wiele obowiązków?

Opracuj strategię i ustal punkty odniesienia

Większość zespołów marketingowych ma opracowane strategie, które pozwalają im śledzić swoją pracę. Jednak w miarę jak przybywa codziennych zadań, te duże projekty często zostają zakopane pod innymi pracami. Poświęcając trochę czasu i opracowując strategię, która uchroni zespół przed zbaczaniem z kursu, menedżer może pomóc wszystkim pozostać na dobrej drodze, minimalizując jednocześnie stres i niepokój, gdy zadań zaczyna przybywać.

  • Wdrożenie procesu, który pomoże śledzić i mierzyć, nad którymi projektami się pracuje, które z nich są priorytetowe, a które nie muszą być wykonane od razu. Proces ten pomoże zapewnić, że zespół będzie pracował nad tym, co najważniejsze, minimalizując jednocześnie stres, że wszystko musi być zrobione w tej chwili.
  • Wyznacz pracownikom poziomy odniesienia dla projektów. Pomoże to zespołowi zrozumieć, które zgłoszenia wymagają natychmiastowej uwagi, a które mogą zająć trochę czasu.

Zleć na zewnątrz

Gdy w działach marketingu nie ma osób, które zajmują się wyspecjalizowanymi zadaniami, zespół zostaje z mnóstwem zadań marketingowych, w tym tworzeniem projektów stron internetowych, projektowaniem materiałów brandingowych i zarządzaniem mediami społecznościowymi. Kiedy tylko kilka osób podejmuje się wszystkich tych zadań, efektem końcowym jest przepracowany zespół i słaba wydajność pracy. Jeszcze gorsze jest to, że z powodu braku specjalizacji może ucierpieć cała Twoja firma. Pozostawienie całej tej pracy tylko kilku pracownikom może prowadzić do wielu błędów, zwłaszcza jeśli nie mają oni wiedzy potrzebnej do wykonania danego zadania lub czasu na naukę. Dlatego właśnie rozwiązaniem może być outsourcing. Zaangażowanie grupy utalentowanych specjalistów nie tylko pomoże Ci wnieść do firmy nowe pomysły i perspektywy, ale także zdejmie z Ciebie wiele zadań, pozostawiając Twoim pracownikom możliwość wykonywania pracy z należytą uwagą.

Czy uważasz, że nadszedł czas, aby zlecić działania marketingowe na zewnątrz? W firmie Ironmark od lat pomagamy firmom w zaspokajaniu potrzeb związanych z drukiem i marketingiem, pomagając im osiągać nowe cele i zadania. Nie tylko specjalizujemy się w wielu dziedzinach marketingu, ale także możemy pomóc zmniejszyć stres związany z pracą, zapewniając jednocześnie elementy, które pomogą Twojej firmie odnieść sukces. Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać więcej informacji lub umówić się na rozmowę z jednym z naszych pracowników.

Autor