Dlaczego nadszedł czas, aby rozważyć druk w swoim miksie marketingowym?

W związku z tym, że podatki cyfrowe dla platform internetowych zostaną wkrótce przeniesione na marki, firmy muszą ponownie ocenić swój marketing mix. Zastanawiamy się, dlaczego media drukowane powinny być częścią Twojego miksu marketingowego. W tym roku, pierwszy listopada będzie oznaczał wiele różnych rzeczy dla wielu różnych ludzi.

Na całym świecie jest to Światowy Dzień Wegetarian, w Meksyku - pierwszy Dzień Umarłych, a dla Tima Cooka, dyrektora generalnego Apple, są to jego 60. urodziny. Czy jeden z najważniejszych ludzi na świecie w świecie technologii cyfrowych będzie wziąć dzień wolny, czy nie, to jest prawdopodobne, że będzie on mieć oko na zmiany Google robią do sposobu ładowania reklamodawców, którzy korzystają z platformy. Po wprowadzeniu przez rząd Wielkiej Brytanii podatku od usług cyfrowych w kwietniu, od listopada, zarówno Google jak i YouTube będą pobierać od swoich klientów dodatkową opłatę w wysokości 2%. To może nie brzmieć jak wiele, ale dla wielu reklamodawców, może dodać tysiące do swoich budżetów marketingowych i zwiększyć wynik Google w Wielkiej Brytanii o 120m.

W tej chwili firmy szaleńczo ponownie oceniają swoje wydatki na marketing, żonglując już napiętymi budżetami z ustalonymi strategiami, które muszą się zmienić po kolejnym ogłoszeniu rządu. Dokładnie sprawdzana jest równowaga między cyfrowym, społecznym i drukowanym drukiem, a każda nowa opłata lub podatek może przesunąć tę równowagę w kierunku innej platformy lub medium. Z niepewnością, która jest kluczowym aspektem każdej części życia, wiele osób traci zaufanie do reklamy online, a zwłaszcza mediów społecznościowych.

Ostatnie badanie przeprowadzone przez Ofcom, brytyjski regulator ds. komunikacji, wykazało, że tradycyjne źródła mediów, takie jak gazety, są zarówno najczęściej używanym, jak i najważniejszym źródłem wiadomości i informacji. Prawie dziewięć na dziesięć osób (87%) zwraca się do tradycyjnych mediów jako źródło informacji Covid-19, z tymi, którzy zwracają się do mediów społecznościowych zmniejsza się z połowy (49%) na początku blokady do 37%. W ciągu ostatnich kilku miesięcy ciekawostką jest również to, że w ostatnich miesiącach doszło do zrzucenia poczty bezpośredniej i drzwi. Podczas gdy ilości nie rosną, ilość czasu, jaki ludzie spędzają z nimi, wzrasta dwucyfrowo, a konsumenci mają coraz więcej kontaktów z pocztą i dzielą się nią. Analiza przeprowadzona przez JICMAIL w drugim kwartale 2020 r. wykazała, że średnia ilość przesyłek "direct mail" wzrosła 4,58 razy - jest to rekordowa liczba od czasu, gdy JICMAIL rozpoczął śledzenie działalności pocztowej w drugim kwartale 2017 r.

W raporcie stwierdzono również, że czas pozostawania przesyłek w domu również się wydłużył, przy czym średnia ilość przesyłek pozostała na żywo przez 8,5 dnia, a drzwi spadły o prawie siedem dni. "Budżety marketingowe są pod większą niż kiedykolwiek kontrolą", powiedział Ian Gibbs, Dyrektor JICMAIL ds. Przywództwa i Nauki w artykule dla Mediatel. Maksymalizacja efektywności kampanii przy jednoczesnym zachowaniu ich wpływu jest kluczowa, a domowy i indywidualnie ukierunkowany charakter "door drop" i "direct mail" wskazują na coraz większą rolę poczty w wielokanałowym mixie". Oprócz skuteczności, marketerzy stają się coraz bardziej świadomi drugiej kluczowej zalety druku: jego silnego zrównoważenia. Podczas gdy globalny problem jednorazowego użytku tworzyw sztucznych jest dla wielu osób sprawą pierwszoplanową, mniej znany jest problem e-odpadów - ilość starych urządzeń wyrzucanych na całym świecie. W najnowszym raporcie Global E-Waste Monitor stwierdza się, że w 2019 roku wyrzucono 53,6 mln ton eodpadów.

Z tej ilości tylko 17% zostało zebranych i poddanych recyklingowi. Natomiast ostatni europejski wskaźnik recyklingu papieru został właśnie ogłoszony jako 72%, co stanowi wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Po dodaniu skuteczności druku do jego zrównoważonego rozwoju, a następnie wrzuceniu do niego elementu zaufania i fizyczności, stanowi on przekonywujący argument dla marketerów rozważających swoje opcje na rok 2021. W listopadzie tego roku Tim Cook prawdopodobnie otrzyma wiele kartek urodzinowych - niewiele z nich zostanie wysłanych pocztą elektroniczną.

Autor