Jak zaktualizować swoją marketingową kartę wyników na 2022 r.

Co by było, gdybyś mógł sprawdzić, jak radzą sobie Twoje kampanie, aby upewnić się, że spełniasz swoje KPI (kluczowe wskaźniki efektywności)? Co by było, gdyby istniał sposób, aby natychmiast zobaczyć sukces swojego planu marketingowego? To jest dokładnie to, co możesz osiągnąć dzięki zaktualizowanej marketingowej karcie wyników.

W tym poście będziemy definiować, czym jest marketingowa karta wyników, a także jej elementy, abyś mógł stworzyć własną dla 2022. Dowiesz się również, jak aktualizować kartę wyników i dlaczego jest ona tak cenna dla Twojego planu marketingowego.

Czym jest marketingowa karta wyników?

Marketingowa karta wyników to oparte na danych narzędzie analizy marketingowej, które pozwala zespołom śledzić i ulepszać działania marketingowe w czasie poprzez dostosowanie operacji do strategii firmy. Karty wyników często przybierają formę arkusza kalkulacyjnego, co pozwala na przechowywanie ogromnych ilości danych z przeszłości przy jednoczesnym zachowaniu koncentracji na teraźniejszości.

Elementy marketingowej karty wyników

Cztery podstawowe elementy karty wyników obejmują:

  • Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), podzielone według głównych celów
  • Cel lub wartość docelowa dla każdego KPI
  • Wyniki w rozbiciu na określony okres czasu (tydzień, miesiąc, kwartał, itp.)
    • (YTD (Year To Date), Monthly, YOY (Year Over Year)).
Powiązane: Karty wyników i tablice rozdzielcze

Jak zaktualizować marketingową kartę wyników na rok 2022?

Krok 1: Utwórz i zaktualizuj kartę wyników

Użyj swoich narzędzi, takich jak Google Analytics, aby śledzić sukcesy na co dzień i aktualizuj swoją kartę wyników w rytmie, który ma sens dla Twojej firmy i/lub klientów, z danymi z poprzedniego miesiąca. Na podstawie danych z karty wyników buduj bardziej atrakcyjne wizualnie raporty dla zespołu zarządzającego. Upewnij się, że zawierają one sekcje dla następujących elementów:

  • KPIs
  • Wydajność celów
  • Analiza i zalecenia strategiczne
  • Kluczowe wnioski
  • Migawki z kampanii
  • Działania na najbliższy miesiąc

Krok 2: Tworzenie rekomendacji strategicznych I strategii w odpowiedzi na wyniki

Każdego miesiąca przyjrzyj się KPI i zacznij patrzeć na nie bardziej strategicznym okiem. To właśnie wtedy zaczynasz patrzeć na dane i zadawać sobie więcej pytań. Co można zmienić? Co możesz zrobić lepiej? Czy powinieneś zmienić strategię? Czy jest coś, na czym powinniśmy się skupić? Co działa, a co nie?

Te i inne pytania powinny być zadawane co miesiąc, aby upewnić się, że jesteś na bieżąco z zadaniami, a kampanie wyglądają tak, jak powinny. Po zadaniu pytań, będziesz chciał stworzyć strategiczne rekomendacje, które można wdrożyć, aby osiągnąć swoje cele.

  • Twórz strategie, które są zgodne z najważniejszymi KPI
  • Zapewnij wgląd i kluczowe wnioski
  • Dostosuj kampanie w oparciu o ich sukces

Krok 3: Poznaj metryki, które należy uwzględnić

Dokładne metryki, które mierzysz, aby ocenić swoją wydajność marketingową, są znane jako KPI (kluczowe wskaźniki wydajności). Najważniejsze KPI to te, które mogą być bezpośrednio powiązane z Twoim głównym celem. Nie musisz poprawiać każdego KPI, aby osiągnąć swój główny cel. W rzeczywistości, lepiej jest pozostać skupionym na kilku z nich na raz.

Krok 4: Wdrożenie celów opartych na danych

Postaw sobie za cel, zarówno dla siebie, jak i dla swojej firmy, by w większym stopniu kierować się danymi. Decyzje oparte na danych to świetny sposób na wdrożenie strategii. Zacznij od przeprowadzenia oceny marketingowej, aby odkryć swoje obecne mocne i słabe strony, a następnie stwórz marketingową kartę wyników, aby śledzić sukcesy i prowadzić bardziej zwinny plan marketingowy.

Aby skalować swoje działania marketingowe, powinieneś:

  • Zwiększyć różnorodność swoich treści
  • Zbadać swoją obecną strategię SEO
  • Segmentować rynek docelowy
  • Wykorzystać dane

Wartość marketingowej karty wyników

Marketingowa karta wyników pozwala uzyskać obraz Twoich działań marketingowych poprzez porównanie wskaźników KPI z Twoimi celami opartymi na danych i ogólną wizją. Jest to narzędzie, które może być wykorzystane do pomiaru wydajności w krótkim, średnim i długim okresie. Kadra kierownicza często potrzebuje wymiernych wskaźników, że cele, które stawiają, są realizowane. Marketingowa karta wyników daje wgląd w czasie rzeczywistym w te wskaźniki.

Posiadanie aktualnej marketingowej karty wyników oznacza, że będziesz na dobrej drodze do bycia firmą opartą na danych, wysoce odpowiedzialną, która skupia się na przekraczaniu celów i osiąganiu wyników. Jeśli zastanawiasz się, jak rozpocząć korzystanie z marketingowej karty wyników lub chcesz wiedzieć, jak w pełni wykorzystać istniejącą kartę wyników, sprawdź przewodnik Ironmark do pobrania, aby uzyskać odpowiedzi.

Autor