Wizytówki? W tej gospodarce?

Żyjemy w epoce cyfrowej, a Internet jest wszystkim... Dlaczego więc wciąż mówimy o wizytówkach? Gospodarka może nie jest w najlepszym miejscu, ale jako młodzi profesjonaliści to nadal nasz obowiązek, aby prosperować. Potrzebujemy wszystkich narzędzi, które możemy dostać w swoje ręce, aby udowodnić naszą wartość, dlatego właśnie sprawiamy, że wizytówki znów stają się istotne, a my wyjaśnimy Ci dlaczego.

Ostatnie statystyki wykazały, że codziennie drukuje się ponad 27 300 000 wizytówek [1]. To dowodzi, że wizytówki są nadal poszukiwane na dzisiejszym konkurencyjnym rynku.

Oznacza to, że możesz w pełni spieniężyć swoje wizytówki. Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że wizytówki są narzędziem marketingowym, które może pomóc w pozyskiwaniu nowych klientów, pielęgnowaniu leadów i zwiększaniu sprzedaży. Wizytówki odgrywają integralną rolę w Twoim miksie marketingowym, aby przyciągnąć zainteresowanie. Wszystko, czego potrzebujesz to następujące podstawowe kroki, aby przyciągnąć uwagę, i zanim się zorientujesz, będziesz brać straszny świat biznesu przez burzę.

1) Zbadaj swoją przynętę

Lub innymi słowy, zidentyfikuj swoją grupę docelową. Wielu właścicieli firm wpada w pułapkę próbując zadowolić wszystkich, a to może uniemożliwić im rozwój i rozkwit. Potrzeby klientów różnią się i należy kierować się tylko do publiczności, która przyniesie wysoki ROI (Return on Investment). AKA inwestycja, na której faktycznie zarobisz pieniądze.

Zrozumienie, kim są Twoi idealni klienci, pomoże Ci:

- Lepiej ich obsługiwać, zaspokajać ich potrzeby i dostarczać wykonalne rozwiązania. - Opracować jasną i mocną propozycję wartości, która pozwoli Ci się wyróżnić. - Skupić swoje pieniądze i energię na tym, co przemawia do Twojej publiczności. - Twórz ekscytujące oferty.

Oto jak zidentyfikować grupę docelową:

A) Określ wyzwania, które Twoja firma może rozwiązać. B) Dowiedz się, kto skorzysta z Twoich usług C) Stwórz szczegółowe profile klientów (awatary), które będą reprezentować każdą grupę.

2) Nadaj swojej wizytówce cel

Teraz, kiedy już wiesz, do kogo chcesz dotrzeć, czas dać im powód, aby wybrali Ciebie zamiast konkurencji.

Aby zrozumieć krajobraz konkurencyjny swojej działalności, wykonaj analizę konkurencji, aby zobaczyć, jak Twoja firma plasuje się wśród innych. Konieczne jest udzielenie odpowiedzi na jedno pytanie, aby stworzyć potężną i atrakcyjną propozycję wartości: Dlaczego powinienem kupić od Ciebie?

Według MecLabs istnieją 4 czynniki, które decydują o skuteczności propozycji wartości Twojej firmy [2]:

1) Appeal - Jak bardzo pożądam tej oferty? 2) Wyłączność - Gdzie jeszcze mogę otrzymać tę ofertę? 3) Wiarygodność - Czy mogę zaufać Twoim twierdzeniom? 4) Jasność - Co tak naprawdę oferujesz?

Skoncentruj swoje wysiłki oferując coś, co uznają za wartościowe i nie wymagające żadnej (lub niewielkiej) inwestycji, np. oferując DARMOWY e-book do pobrania, dzięki któremu poznasz tajniki zarządzania przedstawicielami handlowymi. Albo DARMOWY audyt konta (lub DARMOWE konsultacje biznesowe).

Powyższe oferty działają jak lead magnet, który pomoże Ci pozyskać leady i powoli przesuwać je do Twojego lejka sprzedażowego.

Upewnij się, że wymyślony przez Ciebie lead magnet łączy się z propozycją wartości i celami Twojej firmy. Miej jasne i widoczne wezwanie do działania na końcu (lub w środku) swojego lead magnet, aby połączyć je z powrotem do Twojej strony internetowej, aby dowiedzieć się więcej o Twoich usługach.

3) Opracuj wiadomość, która nie sprawi, że ludzie będą ziewali

To, co znajdzie się na Twojej wizytówce, ma znaczenie. Wiadomość, którą przekazujesz na swojej karcie powinna wspierać cel, który próbujesz osiągnąć w oparciu o to, co wiesz o swojej publiczności. Co najważniejsze, musi to być wiadomość, która nie jest nudna.

Oprócz głównych danych kontaktowych i firmowych, na odwrocie wizytówki umieść ofertę lub prezent opt-in (lead magnet). Możesz również złożyć oświadczenie, które podniesie Twoją wiarygodność na ulicy. Na przykład, jeśli jesteś nagradzaną agencją, powiedz o tym głośno i wyraźnie!

Jeśli potrzebujesz więcej miejsca, aby przekazać propozycję wartości Twojej firmy wraz z ofertą (lead magnet), wypróbuj wizytówkę składaną. Te wizytówki zapewnią Ci wystarczająco dużo miejsca, aby dodać znacznie więcej informacji niż w standardowym rozmiarze. To całkiem sporo jak mini broszura. Tego typu wizytówki mogą być również wykorzystywane przy okazji konkretnych wydarzeń/okazji.

4) Ubierz się tak, aby zrobić wrażenie

Nadszedł czas na przyjemne rzeczy! Wygląd i styl Twoich wizytówek mówi wiele o tym, kim jesteś i jaką markę reprezentujesz, więc upewnij się, że poświęcasz temu najwięcej uwagi.

Profesjonalnie zaprojektowana wizytówka powinna:

- Wykazywać się kreatywnością i zapewniać angażujące wizualizacje.

- Dawać poczucie autorytetu dzięki wysokiej jakości papierowi: W ostatnim czasie pojawiły się nowe i modne materiały papiernicze, które mogą zmienić przebieg gry. Na przykład, potrójna warstwa papieru nada Twojej wizytówce estetyczny impuls.

- Pokaż przywiązanie do jakości dzięki wyraźnym kolorowym wydrukom: Upewnij się, że drukujesz swoje karty w renomowanej firmie drukarskiej, ponieważ będzie to widoczne na Twojej karcie. Nie korzystaj z darmowych usług, ponieważ jakość druku będzie drastycznie niższa niż oczekiwana. Pamiętaj, że Twoje wizytówki mówią głośno o przywiązaniu Twojej marki do jakości i wartości, więc zainwestuj w nie!

5) Śledź i testuj

Zawsze testuj. Być może słyszałeś to już wcześniej, ale czy rzeczywiście to robisz? Podczas gdy testowanie zyskało dużą popularność w świecie cyfrowym, nie jest ono wykorzystywane w przypadku drukowanych materiałów marketingowych. Głównym tego powodem jest złożoność śledzenia i ograniczenia technologiczne, ale to nie znaczy, że nie powinieneś testować swoich materiałów drukowanych.

Istnieje wiele elementów, które można przetestować podczas projektowania wizytówek, w tym:

- Przekaz (w tym oferta i lead magnet) - Wezwanie do działania - Papier - Układy projektu - Różne kształty wizytówek (kwadratowe, standardowe, składane) - i wiele innych.

Idealnie byłoby, gdyby każde wezwanie do działania było śledzone. Obejmuje to numery telefonów, kliknięcia w konkretne linki i prośby o pobranie (w przypadku E-booków lub white paper).

Aby śledzić połączenia telefoniczne, użyj unikalnego numeru telefonu lub firmy śledzącej telefony. Aby śledzić działania związane z internetem, użyj narzędzia analitycznego, takiego jak Google Analytics i oznacz każdy adres URL za pomocą niestandardowego znacznika UTM.

Upewnij się, że wręczysz wizytówki swojej grupie docelowej, ponieważ pomoże Ci to skupić swoje wysiłki na tych, którzy są zainteresowani tym, co oferujesz.

Wizytówki są jedynym namacalnym narzędziem marketingowym, które Twoi potencjalni klienci zachowują po spotkaniu z Tobą, więc upewnij się, że wykonasz wizytówkę w oparciu o 5 działań wymienionych wcześniej.

Odwróć się od stołów i zrób wgłębienie w dzisiejszej gospodarce, zaczynając od renomowanej wizytówki.

Autor