Ironmark przewodzi branży poligraficznej w procesie przechodzenia z druku analogowego na cyfrowy

Choć "Amazonizacja" przeraża większość branż - i słusznie - branża poligraficzna notuje i uczy się od giganta handlu detalicznego i wydawniczego. Jeśli modele niskich stanów magazynowych i szybkich zwrotów sprawdzają się w firmie Amazon, to mogą się sprawdzić również w najlepszych lokalnych firmach poligraficznych.

Ale jak oni to robią? W jaki sposób tradycyjna branża, taka jak poligrafia, może wyciągnąć wnioski i pójść w jej ślady, zapewniając szybką realizację zamówień i niskie koszty bez naruszania swoich podstawowych segmentów działalności? Dla branży poligraficznej odpowiedzią jest przejście z technologii konwencjonalnych (lub analogowych) na technologie cyfrowe.

Firma Ironmark była jednym z liderów w branży, którzy z powodzeniem dokonali tego przejścia. Według DPS Magazine, krajowej publikacji zawierającej informacje o nowościach i innowacjach w technologii druku cyfrowego, w artykule Seamless Production: Konwersja produkcji książek na technologię cyfrową, "Zainteresowanie firmy Ironmark technologią druku cyfrowego rozpoczęło się tuż przed tym, jak przejście na druk atramentowy stało się powszechną dyskusją wśród drukarzy".

To po prostu ma sens. Krótkie serie i publikacje na żądanie są tym, czego chcą firmy i wydawcy. Ponadto są one znacznie bardziej wydajne.

W dawnych czasach - analogowo

Litografia offsetowa (analogowa) to proces, w którym farba drukarska jest przenoszona z płyty na gumowy wałek, który z kolei jest walcowany na duże arkusze papieru podawane przez prasę. Arkusze są następnie cięte i wysyłane do introligatorni, gdzie są oprawiane w książki. Jest to rozwiązanie kosztowne, ponieważ konfiguracja pras i urządzeń wykończeniowych stanowi większość kosztów ponoszonych przez drukarnię. Offset wymaga tworzenia nowych płyt dla każdej publikacji. Jedynym sposobem na uczynienie tego procesu efektywnym (z finansowego punktu widzenia wydawcy) były długie nakłady - liczone w tysiącach egzemplarzy.

Efektywność (w przeliczeniu na sztukę) pojawiała się, gdy produkowano duże ilości książek. Produkcja krótkich serii książek była niezwykle kosztowna, więc gdy wydawca potrzebował krótkich serii, zazwyczaj drukował znacznie więcej niż potrzebował, a nadmiar książek składował, co zwiększało koszty magazynowania i jeszcze bardziej obniżało efektywność kosztową.

Jeszcze około 15 lat temu był to jedyny sposób wydawania książek.

Powiązane: Druk cyfrowy a druk offsetowy: Jak można zaoszczędzić czas i pieniądze

Teraz i w przyszłości - technologia cyfrowego druku atramentowego

Luka wydajnościowa między zapotrzebowaniem na publikacje krótkoseryjne a możliwościami produkcji wysokonakładowej z użyciem konwencjonalnych maszyn drukarskich sprawiła, że na rynku pojawiła się nowa technologia. Na rynku pojawiła się technologia cyfrowego druku atramentowego.

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na publikacje krótkoseryjne prezes firmy Ironmark, Jeff Ostenso, już w 2014 roku wiedział, że przyszłość należy do technologii cyfrowej. Nowa technologia cyfrowej wstęgi atramentowej eliminuje wszystkie operacje utrwalania i praktycznie wszystkie czasy przygotowania i suszenia, więc koszt przygotowania jest ułamkiem kosztów metod konwencjonalnych. Atrament umieszcza atrament bezpośrednio na papierze.

Technologia ta pozwala również na znacznie większą liczbę zmiennych możliwości i wersji. W rezultacie książki drukowane cyfrowo nie będą się tak szybko dezaktualizować jak te drukowane offsetowo, ponieważ wydawcy są w stanie nadążyć za nowymi aktualizacjami przy krótszych nakładach. Stosując powyższą metodę, koszty magazynowania i zapasów również spadają, co sprawia, że druk cyfrowy jest znacznie bardziej opłacalną metodą druku.

Zanurzenie się w konwersji cyfrowej

Chociaż Ostenso zauważyło ten trend na początku 2014 roku, problemem, przed którym staje dostawca usług druku przy zakupie tak nowego i innowacyjnego sprzętu do swojego zakładu, jest zapewnienie wolumenu prac uzasadniającego inwestycję.

W ramach rozwiązania Ostenso i jego partner, prezes Ironmark Scott Hargest, nabyli United Book Press, w 100% analogową drukarnię książek, wyłącznie w celu przeniesienia produkcji książek o wartości 10 mln USD na technologię cyfrową. W tym samym roku zakupili urządzenie Ricoh InfoPrint 5000MP, oferujące wysoką wydajność druku monochromatycznego z możliwością konwersji na pełnokolorowy druk cyfrowy w przyszłości.

Celem firmy Ironmark przy wprowadzaniu do oferty zarówno Ricoh 5000MP, jak i United Book Press, było zapewnienie dodatkowej wartości naszym klientom. Od tego momentu firma Ironmark była w stanie zaoferować krótsze serie produkcyjne, więcej zmiennych możliwości, więcej wersji, mniej przestarzałych materiałów oraz niższe koszty magazynowe i zapasów. Druk na żądanie i just-in-time stały się terminami używanymi w dziale książek firmy Ironmark.

Świetnie, ale co ja z tego będę miał?

Oszczędność zarówno pieniędzy, jak i czasu.

Jeśli firma Amazon dba o jedną rzecz, to jest to doświadczenie klienta. Amazonizacja" większości rzeczy przynosi korzyści tylko klientowi. W przypadku firmy Ironmark i konwersji cyfrowej ta tendencja się utrzymuje.

Przykładowo, firma Ironmark początkowo konwencjonalnie produkowała 900 miesięcznych raportów statystycznych Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW). Po przekształceniu projektu obejmującego 810 000 drukowanych stron na wersję cyfrową czas realizacji skrócił się o połowę - z ośmiu dni do czterech. Boom.

"Jest to jeden z najlepszych przykładów możliwości konwersji z formatu analogowego na cyfrowy. To zadanie i czas realizacji nie były możliwe w naszym środowisku analogowym" - mówi Ostenso.

Chcesz porozmawiać o tym, jak firma Ironmark może skrócić czas lub zmniejszyć koszty Twojego projektu publikacji? Skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów ds. publikacji tutaj!

Autor